• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vilken partiledare vill du ta med på semestern i husbilen?

439E9442-0279-4921-BA5E-ECACDA1945A5.jpeg

Forsbergs Fritidscenter, Nordens största husbils- och husvagnsförsäljare följer jag bland andra i min jakt efter intressanta nyheter, som jag kan dela med mig av.

Deras marknadsavdelning har visat stort intresse i olika former av undersökningar, som man gett SIFO i uppdrag att genomföra.

I maj presenterade man en undersökning som bekräftade svenskarnas ökade intresse för husbils-/husvagnssemester.

I juni ville man veta vilken svensk campingresort som lockade mest.

Den 1 juli presenterades att vi svenskar tycker att Gotland, är Sveriges bästa sommardestination.

Idag kom nästa rapport från Forsbergs, nu var frågan om vilken partiledare vi ville ha med i husbilen på semestern?

De tre första undersökningarna har jag inga kommentarer kring, eftersom det var ganska väntade resultat. Däremot vill jag med det bestämdaste protestera mot dagens redovisade resultat som påstår att KD’s Ebba Busch skulle vara favoriten bland partiledarna, att ta med i husbilen på väg till Böda Sand, eller Gotland. Helst vill vi nog inte alls ha någon partiledare med oss i bilen, men om vi blir tvungna så blir det iallafall inte Ebba. :unsure: :)

Så här blev resultatet på undersökningen:
Partiledarna vi helst campar med – hela listan*

Ebba Busch (KD), 14 %
Magdalena Andersson (S), 8 %
Nooshi Dadgostar (V), 6 %
Jimmie Åkesson (SD), 5 %
Annie Lööf (C), 4 %
Ulf Kristersson (M), 3 %
Per Bolund (MP), 1 %
Märta Stenevi (MP), 1 %

Tommy
 
Senast ändrad:
Vi skulle aldrig ta en partiledare med oss i husbilen, vi är nog bara som dom allra flesta.

Om vi blev tvingade att välja någon, så skulle dom kunna välja vem som helst utom den person som beter sig som en skrikig 5 åringen som inte fått sitt lördagsgodis, eller Per eller Märta eftersom dom skulle rycka i handbromsen så fort vi passerade grindstolpen.

Det här är nog det första jag skulle börja diskutera innan vi börjar diskutera politik.
Ebba: Fotboll.
Magdalena och Ulf: Friluftsliv.
Jimmie: Värmesystem.
Nooshi: Vädret, det skulle vara lugnet före stormen, vi skulle nog ha roligast eftersom vi är så olika.
Johan Persson Liberalerna fick inte vara med i undersökningen, vi skulle diskutera brandförsäkringar. :ROFLMAO:
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen