• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vi lämnar Tele2

Det funkar som vanligt med svtplay och tv4 play hos de svenska operatörerna. Vad ska man då ha VPN till? Om det inte drog gb så vore det perfekt men, men…
Det är många av oss som vistas i tex Spanien så länge att det blir billigare med ett Spanskt ab, eller som är i Marocko eller annat land utanför EU och får roamingkostnader.
Jag har VPN så jag kan se program både i Sverige, USA och England.

Du kan se en del program utomlands på play, men inte all, då är VPN en lösning.
När det varit något program som inte gått att se via Spanskt ab så har jag slagit på Tele2. Då har det funkat att se.
Synd bara att det blivit så knepigt med hur de räknar den här hösten. Eller rättare sagt inte visar vad förbrukningen per dag är. Det har inte varit problem tidigare år.
Nu testar vi annat efter Jul/Nyår.

När det varit något program som inte gått att se via Spanskt ab så har jag slagit på Tele2. Då har det funkat att se.
Synd bara att det blivit så knepigt med hur de räknar den här hösten. Eller rättare sagt inte visar vad förbrukningen per dag är. Det har inte varit problem tidigare år.
Nu testar vi annat efter Jul/Nyår.

Det kan vara så att Tele2 inte får in förbrukningen dagligen från den operatör ni anslutit mot utomlands, isåfall kan de troligen bara rapportera mellan rapporterna de får. Har ni testat att byta uppkopplingen där ni befinner er?
Detta "problem" kan även gälla övriga svenska operatörer (?)

Tackar för alla kommentarer.

Min sammanfattning:
- Tele2 har tekniskt fungerat bra.
- Vi lever i tron att vi kan se allt som visas på SVT och TV 4 play via Tele2

- V lämnar Tele2 pga av väldig dålig kundtjänst som inte, trots en hel drös kontakter via samtal och mejl kunnat svara på frågan.

" Hur kan man se bakåt hur mycket man har förbrukat, vi behöver kunna se månader tillbaka"?

Detta är väldigt viktigt för oss som övervintrar utomlands så vi inte överskrider vad deras regler säger.

God Jul
Stefan

Om jag kunde så skulle jag stänga tråden, men vet inte hur man gör 🤣

Senast ändrad:
Kollade hur långt tillbaka i tiden jag kan se på mitt Tele2, kan inte se före september :(

Tele2.JPG

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka