• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Veckans Fråga- Gasolflaska eller Tankflaska?

Vilken typ av gasolbehållare har du i din husbil?

• Vanlig traditionell flaska

• Tankflaska

• Både och, en traditionell flaska och en tankflaska

• Större fast tank

Resultatet kan bara visas efter röstning.
Vanlig traditionell flaskor, men skall byta ut den ena till en ”tankflaska”, troligen den optimala lösningen för oss.

Tommy
Så hade vi det tidigare, det var en perfekt lösning.
Vi använde den traditionella som huvudflaska för god flexibilitet här hemma, utomlands gjorde vi tvärtom.

Med lite mer flexibla arbetstider, en fyllningsstation hemma och två till inom 8 mil åt olika håll har vi numera två tankflaskor.

Passar på att tipsa om Dimes BT mätare https://alugas.se/kampanj-h-sten-2020, den fungerar bra. Vi funderar trots det på att byta till Mopkea eftersom dom även har en brygga genemot molnet...

vet inte om jag vill göra hål i sidan på husbilen själv för den utvändiga påfyllningen vet du om det er ett krav när man ska fylla ??
tack för svar verkar ju inte vara så dyrt med 500euro.

På flera ställen i Sydeuropa får du inte fylla om du öppnar luckan.
Jag satte min påfyllnad i själva luckan.
tyvärr sitter min lucka i garaget så därför blir jag tvungen då till utvändig påfyllning vilket innebär att ta hål i sidan samt att det er lite därför jag gärna vill ha tankflaska för att slippa lyfta flaskorna inn i utrymmet i garaget

Jag har en tankflaska samt en vanlig stål,använder Dimes BT för kontroll av nivån i tankflaskan, fungerar bra men man skall vara medveten om att nivåflottören i flaskan visar rätt mellan 75%-"20%, ändlägen har osäker visning.
Har yttre tankning borrat hål i luckan samt använder filter även på adaptern vid fyllning,samt vanligt filter innan regulatorn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen