Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Pingen.se finns på Youtube där dom gör en husbil med kulhamrad plåt.Kolla med dem på denna siten: https://pingens.se/
Hade problem med flygrost på min vanliga bil, inget bet.
Men hittade medel här som tog det utan problem.
Jag kan inte peka på något specifikt medel, men om du frågar dem så har de säkert rätt medel.
Kan bara hålla med. Men jag skulle nog ändå vara lite försiktig med kullrig plåt om lacken är tunn.Ultraglozz som Kjell nämner har jag använt dom sista åren och är helnöjd. Kompisen som har båtverkstad påstår att det är det bästa medlet för gelcoat.
Honom har jag lyssnat på. (och såg honom även när jag var mindre då vi bodde på samma sommarö - då utan att veta om hans äventyr. - off topicJag tror du skrev det för drygt 10 år sedan..för vissa saker har jag bra minne..... sen beror det också på att jag sett några sådana. små små hål på baksidan av min äldre husbil som ju har träreglar. Jag håller lite extra koll där..men verkar inte vara något jätteproblem..hålen är typ knappt " 1 mm "..
Off topic... Sven Lundin Sven Yrvind. Ensamseglare byggde för numera ganska länge sedan en båt som han själv svetsade ihop av aluminium. Han var extremt negativ..lyckades ta sig till Brasilien tror jag... men var sur o arg o påstod att båten höll på att korrodera sönder! ! Hans böcker rekommenderar jag till alla husbilsägare...ger lite perspektiv på mycket saker...... vad man behöver o vad man inte behöver ha med sig. En udda personlig o rolig typ! Finns klipp på Youtube.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons