• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Jag tror att ni stod på Flatruet
Tommy
Stämmer, din tur
"Över Flatruet går Flatruetvägen, Sveriges högst belägna landsväg
som är stängd nattetid under vintern samt vid dåligt väder."

Bilagor

• 20200704_194734.jpg
    20200704_194734.jpg
    499,6 KB · Visningar: 18
  • 20200705_080333.jpg
    20200705_080333.jpg
    449,5 KB · Visningar: 18
Där har vi varit. Det är väldigt länge sedan men historien har etsat sig fast. Det är kyrkan i Sainte-Mère-Église i Normandie, där en amerikansk fallskärmsjägare fastnade med skärmen i kyrktornet inför dagen D. En docka hänger fortfarande ner från kykrtornet för att symbolisera detta. Fallskärmsjägaren hette John, men dockan kallas av någon anledning för Jim. En bra bild och en fantastisk historia!

Där har vi varit. Det är väldigt länge sedan men historien har etsat sig fast. Det är kyrkan i Sainte-Mère-Église i Normandie, där en amerikansk fallskärmsjägare fastnade med skärmen i kyrktornet inför dagen D. En docka hänger fortfarande ner från kykrtornet för att symbolisera detta. Fallskärmsjägaren hette John, men dockan kallas av någon anledning för Jim. En bra bild och en fantastisk historia!
Mitt i prick Krinil. Vi besökte denna plats i vår Normandietur 2023. Nu får du ta över tråden _MG_9316.jpg

Bilagor

• _MG_9312.jpg
    _MG_9312.jpg
    1,6 MB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Tack Hasseg. Normandie har verkligen etsat sig fast. Ett fantastiskt landskap men också historien.

Nu behöver vi sol och värme. En resa med vår förra husbil. Var står vi här?

1.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen