• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Nja, lite för vagt gissat och tyvärr kan jag inte godkänna svaret. Här anbefalls en större precision!
Tyvärr Pålle, var inte turen och fru Fortuna riktigt med dig hela vägen den här gången. ;)
Min hund Nikko är heller inte med längre 🥺, men jag lägger in bilden av min följeslagare som pausbild och avvaktar utvecklingen...

IMG_1418.JPG

Stannar man vid första den "strandparkeringen", går ner till stranden och vänder sig om..., då har man den här bilden framför sig.

IMG_1335.JPG

Senast ändrad:
Där satt den... Rydebäck och den här lilla idyllen nere vid Öresund var vi vid denna gång.
Platsen heter Fortuna Strand ( med restaurangbyggnaden i bild ) + ( fru Fortuna var ju själva tanken med "tur" ),
fast "tura" kan man ju göra borta i Helsingborg också, men det är en helt annan grej. ;)
Ön Ven ligger faktisk lite närmare, geografiskt sett och ven / pulsåder... tja ???
Trevligt med alla gissningar, de landade ju faktiskt rätt nära målet...
men nära skjuter ingen hare och Langerstorm träffade slutligen mitt i prick! (y)

IMG_1421.JPG

Senast ändrad:
Vi står inte på denna ön, utan på ön varifrån turbåten går hit! Men var står skottkärran!

5.jpg

Rätt Tommy. Christansø! En osannolik pärla mitt i Östersjön. Ett eget samhälle. Skola upp till mellanstadiet, sedan måste man flytta. Väldigt speciella förhållande, men en stark social sammanhållning. Den gamla befästningen med alla sina försvarsverk är ett äventyr i sig. Är ni på Bornholm, missa inte Christiansø. En kul grej är att den lokala sångkören står vid kajen i Gudhjem på Bornholm och sjunger vid 10.00 avgången, varje dag, passagerarbåten ska avgå till Christiansø! Så mysigt! Sedan är Gudhjem på Bornholm ett äventyr i sig. Gudhjem är Danmarks enda bergsby! :)

Tackar krinil. Då tar jag med er från resan -21 till denna plats. Var är vi? Jag vill tro att ni är snabba här😉
Tommy
DSC_0296.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka