• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Skulle kunna vara någonstans på gamla kustvägen på Öland, mellan Äleklinta och Byrums raukar!?

Ingen dum gissning alls, men ändå bokstavligen inte alls rätt.
Skulle ändå vilja påstå, att gissningen i sig... har ett uns av likhet med den här platsen.
Kopplingen kan tyckas vara långsöökt, men den existerar trots allt.. på något outgrundligt vis?

Det här området tycks uppfattas som en "informell" friplats, fast parkering endast tillåts i högst sex timmar.
Oavsett detta påbud är det många av olika art och ursprung, som samlas vid den här platsen för att häcka ett tag.
Det är en förhållandevis enskilt belägen plats, kanske lite motsägelsefullt till var vi egentligen befinner oss...
Kisse kollar ut mot det håll, som vi kom ifrån för en liten stund sen (då det begav sig).

IMG_1616.jpeg

Ö-temat håller tydligen i sig bland gissningarna, inte helt fel... men Gotland är det inte heller.

En smått regnig försommarkväll för några år sedan, då lyckades jag ta mig ända ut hit utan problem.
Nåja, vädret var uppenbarligen inte så inbjudande då, så det lockade till bad och kanske grillafton längre ut.
Men ska man uppleva det, då får man vackert promenera sista biten... hundar undanbedes tillträde vissa perioder.

Om hundar upplevs som störande, kanske man inte alls ska stanna till på den här ön. ;)

IMG_9188.jpeg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen