• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Vesentlig lengre sør, har aldri besøkt stedet selv - det er et anlegg litt nord for Lillehammer. Det som normalt tas bilde av er er stort troll, for teknisk interesserte finnes il tempo Gigante i parken.

Kan berätta att på vår första resa som husbilsägare 2018 skulle vi besöka denna plats och när vi kom dit visade sig att en stor katastrof hade inträffat 3 månader innan och livsverket var nedbrunnet så för oss fanns bara skelettet kvar och hustrun till maken som byggt detta berättade att återbyggnad ej skulle ske. De var rejält nedbrutna, fullt förståeligt.
Tommy DSC_0649.jpg

Senast ändrad:
Nå demrer det at det var et stort troll som sprakk i Troms fylke, passerte det en gang tidlig på 90 tallet - det var stengt den gangen. Kjørte fra Tromsø ut til fergen over til Andøya fra Senja.

Jag nöjer inte mig än utan att orten nämns så här kommer den som välkomnade oss in på parkeringen som för övrigt finns på vår eminenta karta där det även finns tömningsstation plus vatten
Tommy

DSCPDC_0001_BURST20190629134447170_COVER.jpg

Senast ändrad:
Det här var vad som fanns kvar av vad som sas världens största t##ll. 18 m högt . Grundaren till den populära familjeparken som framförallt barnen gillade var Leif Rubach
Nu har jag inga fler bilder, så kom igen nu!
Tommy

DSC_0651.jpg

Det står i klartekst på siste bildet at det er et sted på Senja, noe jeg forsøkte å peke på i mitt forrige innlegg. Men jeg aner ikke hvilket sted på den store øya anlegget er.

Det står i klartekst på siste bildet at det er et sted på Senja, noe jeg forsøkte å peke på i mitt forrige innlegg. Men jeg aner ikke hvilket sted på den store øya anlegget er.

Platsen jag sökte var Finnsæter på ön Senja.
Jag får utse Knut som den som kom närmast och nu lämnar jag över resan till den som vill ta oss vidare.
Tommy

Det stod något om Lillehammer, och inte långt därirfrån finns Hundefossen som har en attraktion vid namn Il Tempo Extra Gigante - det rörde till det lite =)

Det stod något om Lillehammer, och inte långt därirfrån finns Hundefossen som har en attraktion vid namn Il Tempo Extra Gigante - det rörde till det lite =)
Jeg kom med det forslaget og fikk klar melding at det ikke var Lilleputhammer, parken ved Hunderfossen hvor Il Tempo Gigante fullskala utgaven står.

Vi befinner oss på en östkust, där det finns bostäder vid Helges vattendrag.

På stranden serveras det av tradition glass. Glassigt värre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen