• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Rastplatsen vi övernattade på ligger granne med en säsongsstängd camping.
Fin vandringsled runt sjön.
Dagen innan övernattade vi i Karlskrona.

Bilagor

• Screenshot_2023-11-24-09-09-24-869_com.google.android.apps.messaging-edit.jpg
    Screenshot_2023-11-24-09-09-24-869_com.google.android.apps.messaging-edit.jpg
    1.023,5 KB · Visningar: 36
Senast ändrad:
Tack, jag löper vidare med pinnen i detta oändliga lopp (pust...), till ett annat kärt rastställe.
En liten fikastund här vill jag absolut inte missa, om jag är i krokarna.
Fru XXXX, som ibland skapar överraskande glädje ligger ganska nära till hands i området.
Men här bör man tassa fram försiktigt med husbilen, det är än så länge periodvis och på nåder tillgängligt, för oss utsocknes...

IMG_1335.jpeg

Senast ändrad:
Tänk, om man finge sällskap här på bänken med nån fars lilla tös, ni vet en gammal go` och gla´ människa härifrån dom här trakterna.
Det skulle säkert kunna bli ett humoristisk minne och hon inleder ju också delvis på denna platsen, tror jag att de skulle säj...

IMG_1339.jpeg

Det är tydligen bara min ständige följeslagare Nikko, som har hittat nåt här ...?
Ja, det innebar nog både lite tur och en stunds lyckorus för honom.
Det ligger nära till hands på just den här gångvägen.

IMG_1419.jpeg

Med den här vyn i blickfånget tycks fikastunden kunna bli nästan oändlig,
Här skulle jag kunna sitta hur längre som helst och kanske drömma mig flera ljusår bort...
Det tycks alltid finns något nytt att observera i fjärran och kanske följa med blicken, borde nog haft en riktig kikare...
Nu exploderar snart ett ljussken över horisonten och någon upptäcker svaret på gåtan? Var är jag?

IMG_1336.jpeg

Nähä, där uppenbarade sig tydligen ingen supernova i församlingen efter den förra bilden...
Vi vänder istället blicken åt andra hållet och här får man nog gå rätt långt för att komma ut på djupare vatten?

IMG_1334.jpeg

Det var en ju bra gissning, men tyvärr inte Öland ... :rolleyes:
Nu skiner ju inte solen alla dagar och den här bilden är tagen vid ett annat tillfälle, då när snålblåsten ven kring öronen.
Men likafullt och vanan trogen, så fikade jag som brukligt just vid den här stranden, trots det råkalla vädret.
Nu är det väl ändå upplagt för en avgörande straffspark, eller...?
Vart befinner jag mig?

IMG_1355.jpeg

Jag tänkte lite så här,
stadsdelen (fru) Fortuna och promenadvägen Fortuna Strand,
Eva Rydberg inleder på orten,
Tycko Brahe på Ven upptäckte en supernova i sin kikare, osv...

Ja, platsen är alltså Rydebäck, som var och fortfarande är en av mina favorit-fikaställen.
Här skymtar man också utkanten av Helsingborg i bakgrunden.

Trevligt, att du fixade detta, Langerstorm (y) och får den äran att fortsätta...

IMG_1337.jpeg

Ja där ser man. Du får ursäkta Tordan för trots dina väl genomtänkta ledtrådar så var det inte det jag tog det på. I stället resonerade jag som så att då skuggorna i bilderna indikerade att du var på en västkust, och då inte Ölands västkust, så var det sen rimligt att anta att du var någonstans mellan Malmö och Helsingborg. Och det gav ju utdelning =)

Så då kommer här en bild från ett helt annat ställe, ett ställe som lockar gammal som ung från större delen av landet skulle jag säga:
bild1.jpg

Min känsla säger mig att det där är dalälven, min gissning får bli Leksands camping, det enda jag går på då är att det ser ut att vara lika långt över vattnet till andra sidan och liknande utsikt som jag minns det från ett par besök på den campingen under vintern.

Det är rätt svar!

"Aktiva aktiviteter" syftade på LEKsand och även på alla aktiviteter som finns på Leksand resort, "nedslag" syftade på meteoritnedslaget som en gång skapade Siljan. Du får ta oss vidare Joakim.

IMG_6498.JPGIMG_6500.JPG

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen