• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Vi själva var årets första gäster vid Wohnmobilstellplatz Yachthafen Ringel, som ligger vid floden Havel. Kanske…?

Klart det var Härnösand vi besökte för ganska precis ett år sedan.

Nu går ansvaret för tråden över till Nordmaling.

Tommy

Nopw. Längre söderut.
Aha, då var det inte luringen som jag trodde, såg bilderna från Vännas by som du lagt ut ingen annan tråd, det fanns likheter.

Men då gissar jag på det jag först tänkte på… tyckte det såg ut som i Skule, Docksta, Mjällom…. Då gissar jag på ställplatsen i Skuleskogen.

Tommy

Aha, då var det inte luringen som jag trodde, såg bilderna från Vännas by som du lagt ut ingen annan tråd, det fanns likheter.

Men då gissar jag på det jag först tänkte på… tyckte det såg ut som i Skule, Docksta, Mjällom…. Då gissar jag på ställplatsen i Skuleskogen.

Tommy
Japp Skule havscamping är rätt
Tommy tar oss vidare

Näe.. för Övik ä’ bäst! Var hittar man riktiga ställplatser reserverade för oss centralt i stan, nere vid hamnen är det i Övik? Gratis kvällar, nätter, morgnar och helger, måndag till fredag tror jag man betalar vanlig parkeringsavgift 9 - 17.

Tord trevlig pingst, men nu får du koncentrera dig på att ta oss vidare från Övik.;)

Tommy

Tack Tommy...
Pingst, då tänker jag på de två hästarna, som stod där tätt invid staketet och båda tittade längtansfullt neråt gärdesvägen... ❤️
Du, säger slutligen det ena stoet modstulet till den andre, Vi hörde nog fel, det var nog pingsten, som snart skulle komma. Suck.

Över till rätt spår och det var då själva katten, vad det var svårt att hitta en ledig parkering här och trångt om saligheten är det också.
Trägen vinner och efter att åkt fram och tillbaka från korsvägen, förbi den fullbelagda ställplatsen och spanat med långa ögon,
lyckades jag till slut få överta en ledig plats från någon, som kanske ätit sig mätt här. Ja, det var också vårt mål med den här dagen.
Hustrun vaktade den nyblivna fria ytan likt en ilsken terrier och jag kunde slutligen mödosamt backa in husbilen bakom uthuset.
Ja, det var inte mycket till ledtråd..., men kunde inte låta bli att först förevisa min uttröttade passagerare. Blir det äntligen lugnt nu?

IMG_5997.jpeg

Bättre en gissning än ingen alls..., tyvärr är Trollharen inte rätt. Men visst serveras det en hel del rätter på den här platsen...
Det är dessvärre på det här viset, att jag skrev "ställplats" i förra inlägget och har nu rättat benämningen till "camping" istället.
Rätt ska vara rätt. ;)

Det är min hb, som nästan syns där bakom skylten...

IMG_5996.jpeg

Nähä, där blev ingen, som nappade på betet? Fast annars är det nog inget fel på fisket i den närbelägna havsviken.
Då får vi väl knalla in genom den där vita dörren på gaveln och se om man har något mer att erbjuda på menyn,
än de klassiskt stekta nålbreven med hemlagat potatismos därtill?

Själv föredrar jag helst strömmingen panerad, stekt och sen inlagd i lag tillsammans med gul lök och som fått dra i detta något dygn.
Det fick jag smak på, när jag för första gången upptäckte dessa läckerheter hos en torghandlare i Malmö.
Med snålvattnet rinnande i mungipan, pekade jag på högen av plastaskar och sa, att jag ville ha en av dessa inlagda strömmingarna.

Han tittade på mig en stund och i hans ögon såg jag tydligt, att han tänkte något i stil med... Ä´ru dum eller? Jädrans ålahuvve?
Men i stället utbrast han på sin trygga skånska dialekt: Det här är min finaste inlagda sill, varsogod, det blir tjugo kronor, tack!
Jag tittade ner i plastpåsen för att förvissa mig om, att han verkligen hade gett mig strömming och inte någon jäkla inlagd sill...
Inlagd sill i min värld betyder: sill skuren i bitar och inlagd i lag efter farfars bästa recept, lämpligen serverad till jul, påsk och midsommar.
Vad har historien med den här platsen att göra? Jo, vi kan ju förvissa oss om, att det här stället inte ligger utmed skånekusten...

IMG_5994.jpeg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen