• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Helt rätt. Brukade köra dit med ett barnbarn varje år. Trevligt ställe. Varsågod och fortsätt tråden.
 
Behövs kanske lite ledtrådar?
4-500 meter från platsen finns en utomhusscen där man sommartid ger teaterföreställningar och konserter.
 
Visst är det vid Stallebrottet på Bohus-Malmön. Tyvärr är platsen på bilden inte längre möjlig att komma till med bil. Vägen fram dit är sedan flera år tillbaka förstörd av kraftiga regn. Varsågod och ta oss till en ny plats @KalleiViken
 
I närheten finns en kvarnrad ett krukmakeri och en rastplats med latrintömning och toaletter. Det är en utsikt över kommunens huvudort.
 
Nu får ett sista tips sedan ger jag svaret.
En utmärkt plats att stå på om man vill besöka Nunnedalen. Med blåsippor, vitsippor och nunneört. På våren sjunger näktergalen flitigt på platsen.
 
Nunnedalen och väderkvarnen, jag har behandlat platser där i min roll som admin och jag kan ha stannat till där 2004.
Chansar på Resmobacken utan att egentligen ha mer att gå på än att jag tror mig känna igen väderkvarnen...
 
Helt rätt. Jag har alltid kallat platsen Nunnedalen och det tror jag ortsbefolkninen gör också men på Google Maps är det Resmobacke . Har åkt skidor där för många år sedan, i kohagen söder om platsen vid kvarnen.
Var så god och fortsätt!
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen