• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Jag tänkte i somras när jag var på tur besöka denna plats men det gick sådär!
Men var var jag då? Endast 10 poäng delas ut.
Tommy
DSC_0763.jpg

Ja det kanske är dags för en till bild! Denna kyrka är den största i området och härstammar från 1200-talet då den första delen av den byggdes. Prästgården syns genom porten. Det är vad jag kan bjuda på-lycka till.
Men nu bara värd 5 poäng
Har nu inga fler bilder från den då den var stängd p.g.a. renovering när jag var där men ska absolut besöka den någon gång.
Tommy
DSC_0765.jpg.

Den porten kände Googles bildsök igen.

Det visade sig då att mina anfäder var verksamma där (och in kringliggande kyrkor) från tidigt 1700-tal och framåt.

Kanske man skulle åka dit och se om det finns några spår efter släkten Kolmodin...

Pålle

Den porten kände Googles bildsök igen.

Det visade sig då att mina anfäder var verksamma där (och in kringliggande kyrkor) från tidigt 1700-tal och framåt.

Kanske man skulle åka dit och se om det finns några spår efter släkten Kolmodin...

Pålle
Jaadu Pålle, det finns drygt etthundra Kolmodins i detta område men för att du ska få dina 5 poäng får du verkar fram ortens namn så jag vet att du åker till rätt plats för ev. besök.🤠
Tommy

Eftersom jag använt Googles bildsök känner jag mig inte värdig att ta över tråden.

Någon annan får försöka hitta orten, även om denne får stånga sin panna blodig...

Pålle

Eftersom jag inte har fler bilder från platsen så skickar jag med denna ledtråd. Detta fordon måste du använda för att komma dit med bilen om du inte är boende i landskapet. Sedan får någon annan ta oss med på ny resa.
Tommy
DSC_0553.JPG

Änligen, tack Langerstorm. Visst är det Gothems kyrka jag tänkte besöka men den var som ni förstod stängd så den tar jag nästa gång jag besöker ön. Nu får du bjuda oss på en tur någonstans.🚐
Tommy

Om jeg husker rett så er det en slik plass i Danmark :D

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen