• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Nu blir det svårt med poängen. En fin hint av Knut 18 min innan Jan K klämde till med rätt svar. Eftersom vi närmar oss jul och vi ska vara snälla så får ni båda 10 poäng. Men du Jan K får äran att ta oss vidare eftersom du kom med namnet Gammelstad Luleå
Tommy DSC_0160.jpg

Om jeg husker rett så er det flere slike kyrkbyer i det nordlige Sverige. Har selv kun besøkt 2, muligens 3, men Gammelstaden var en av disse. Det som uansett avslørte at det var en av disse historiske byer var en liten logo på hjørne av skiltet nede i høyre hørne på bildet.

Om jeg husker rett så er det flere slike kyrkbyer i det nordlige Sverige. Har selv kun besøkt 2, muligens 3, men Gammelstaden var en av disse. Det som uansett avslørte at det var en av disse historiske byer var en liten logo på hjørne av skiltet nede i høyre hørne på bildet.
Det var en fin iakttagelse du gjorde där Knut!
Tommy

Då tar vi sexpoängaren, som får bli utan bild, eftersom jag inte har någon mer att lägga ut.
Ställplatsen finns med på ställplatskartan och ligger vid utloppet av en av våra älvar, som dock inte är en nationalälv. Den mest kända orten vid älven ligger dock en bit från kusten.

Jag tycker mig ana snö i fjärran på bilden samt en hel hop vindkraftverk. Vi är alltså norröver i Sverige eller Norge. Jag gissar på norra Sverige någonstans för Norges fjäll är mer majestätiska.

Bilden är tagen i ca. 45° riktning så Norge är uteslutet och ja , norr om Sveriges mittpunkt. Ska vi säga 1 dagsetapp från Jan K:s förra bidrag?
Tommy
DSC_0154.jpg

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka