• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

För många år sedan och före husbils-eran, så var det helt naturligt att stanna till för att rasta här.
Har väl varit många som försökt sig på att vara krögare på ”Trollet” som matstället heter numera.
Nu är det bara säsongsöppet.

Men om vi backar tillbaka till den tid då folk hade ro att stanna och äta en bit ”riktig” mat,
så hade en något radikal krögare infört en matsedel helt utan några prisangivelser…😳

När vi frågade vad ”dagens” kostade, fick vi till svar, ”att det bestämde vi själva…” och med
den förklaringen, att han litade på folks ärlighet…! 😳😳 Vi betalade vad vi trodde var skäligt.

För att göra en lång historia kort, så blev också den här radikala tanken , också rätt kortlivad.😉

Jo, det var så sant!
Det här tilldrog sig alltså vid Noppikoski, väg 45 mellan Orsa och Sveg.

Peter i Grycksbo får den äran att lägga ut något nytt 👏
 
Har ikke besøkt byen, men skulle tro det er en gammel by med mye fint å se. Har besøkt Brussel, og dette er en annen by med lange bryggeri tradisjoner og veldig mange varianter av øl. Bynavnet starter med B om jeg ikke tar mye feil.
 
Visst är det Brugge som vi besökte och stod på en toppen ställplats vid en hästgårdca 4-5 km från centrum "Stal Tillegem" så nu får du ta oss vidare Langerstorm.20240725_101502.jpg
 
Det är rätt Göran.

Det var ett väldigt trevligt ställe att stå på. Nära till en fin sandstrand, bra restauranger i närheten och en rent allmänt en härlig stämning.

1725520914802.png

Du får ta oss vidare Göran.
 
Tackar. Det var längesedan vi stod där, men något bekant var det över bilden. Nu går resan till detta stället. Hälsningar GöranIMG_9628.JPG
 
Skulle tro det er nord i Tyskland, men hvilken stad.
 
Visst är det Stade vi besökte. Om det är Salzstraße vi stod på vet jag inte. Din tur Langerstorm att ratta vidare. Hälsningar Göran
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen