• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

En blöt ledtråd: Det finns plats för fler husbilar/vagnar/etc längsmed vattendraget som rinner förbi platsen.
 

Bilagor

  • IMG_6357.JPG
    IMG_6357.JPG
    2,4 MB · Visningar: 29
Alldeles korrekt! Byn heter Granö och ligger vackert vid E12an och Umeälv.

Granö Beckasin ligger älvnära och innehåller förutom camping även hotell och restaurangverksamhet både i träden och längs sandåsen (https://granobeckasin.com). Frukostbröden från det lokala bageriet är de godaste jag/vi ätit!

Mo20 ta oss vidare mot nya djärva resmål!
 

Bilagor

  • IMG_6356.JPG
    IMG_6356.JPG
    3,3 MB · Visningar: 23
  • IMG_6364.JPG
    IMG_6364.JPG
    2,8 MB · Visningar: 23
Jag har dåligt med bilder så den här är nog ganska lätt
 

Bilagor

  • 20210513_083449.jpg
    20210513_083449.jpg
    3,6 MB · Visningar: 66
Javisst är det Salusand som återuppstått i ny och fräsh tappning. Bra bokningssystem på ny hemsida lockar inte bara surfare. Ligger vid E4 strax syd om Västernorrland-Västerbotten gränsen.

Mo20 ta oss till någon annan spännande plats!
 
Nyss upplevda vyer från en camping vid en älv. Var kan dessa vyer avnjutas irl ?
 

Bilagor

  • IMG_2214.jpg
    IMG_2214.jpg
    3,5 MB · Visningar: 29
  • IMG_2215.jpg
    IMG_2215.jpg
    2,5 MB · Visningar: 29
Det är väldigt likt en friplats utmed Ångermanälven i utkanten av Sollefteå, men det där med camping stämmer inte alls med min upplevelse...
fast nu var det ju några år sedan jag var där och allt kan ju förändras. Men det är ändå en gissning, så god som någon?
 
Den sökta platsen ligger vid en nordligare älv! Efter vår avfärd i morse har det tydligen varit ett drunkningstillbud med två inblandade män i det starkt strömmande vattnet nedanför campingen (utgången är okänd fn).

Bifogar en bild till som ledning !?IMG_2216(1).jpg
 
Den sökta platsen ligger vid en nordligare älv! Efter vår avfärd i morse har det tydligen varit ett drunkningstillbud med två inblandade män i det starkt strömmande vattnet nedanför campingen (utgången är okänd fn).

Bifogar en bild till som ledning !?Visa bilaga 41134
Enligt medieuppgifter har en man och hans styvson hittats drunknade i älven, RIP. Efterspaningarna påbörjades ett par timmar efter vår avfärd från denna rätt lilla camping.

Campingens namn framgår av den senaste bilden och med lite Googling kan ort och älv lätt namges !! Go for it!
 
Senast ändrad:
Ser inget svar på gåtan komma, så jag avslöjar att älven är Piteälven, orten är Älvsbyn och att stället heter Selholmens camping.

En liten camping med promenadavstånd till affärer och ätställen. Campingens städning var inte bra den söndagsmorgon vi var på plats. Älven är starkt strömmande så var aktsamma och håll er väldigt nära stranden...

Vem blir först med nästa spännande plats att gissa på?
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen