• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Då jag är relativt säker på att det är parkeringen vid Höga kusten bron så lägger jag redan nu ut nästa ställe:

1715066811914.png
 
Om man parafraserar Ernst-Hugo Järegård så kan man säga:

Här, Sverige, hugget i granit!
Där, Danmark, utskitet av kalk å vatten!

Youtube
 
Stämmer bra Knazig. Vi stod på Barsebäcks strand camping. De hade ett gäng fina ställplatser vid vattnet där bryggan på bilden ligger.

Och strax söder om campingen ligger gamla Barsebäcks känkraftsverk.

Bollen är din Knazig.
 
BrattbyTorpets hembygdsgård, strax söder om Revsund, finns det bl a många gamla fordon att titta på.
T.ex en skvader, dvs en korsning mellan buss och lastbil, som samfraktade både passagerare och mjölk in till mejeriet.
Men jag tror, att bensinmacken där på hembygdsgården är en BP mack och inte Shell och fordonen där på hembygdsgården
kanske inte har riktigt samma uppfräschade finish, som de fordon du har sett...

Men å andra sidan är det fritt inträde på BrattbyTorpet och anläggningen är klart värt ett besök, om man är i krokarna.
Fika och goda mackor tillhandahåller man för övrigt också till besökare mot en skälig ersättning.
Men det här är bara ett riktigt långskott från min sida och jag skjuter nog bollen rejält över målet. ;)
 
Stället jag är ute efter ligger, typ mitt i Sverige vid en "Stor sjö". Inte lika stor som den sjön jag bor vid i Lidköping, men ganska stor ändå.. ;)

Bild inifrån Konsum bussen:

1715618125008.png
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen