• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Stannade faktiskt till på Tönnebro i onsdags, på väg hem från tandhygienisten i Gävle. Reagerade på att jag inte såg en enda husbil på plats.

Tommy

75/14 svarar jag lite kryptiskt.., för svaret på frågan är inte Tönnebro, som har öppet 24/7 och iofs är ett trevligt rastställe.

:ROFLMAO: Tror att jag aldrig varit så säker som när jag svarade högt och tydligt, TÖNNEBRO! Satt sedan lugnt här hemma och väntade på belöningen i form av att överta det ansvarsfulla förtroendeuppdraget att lägga ut nästa bild.

Fel, fel…. Ser det nu, men till mitt försvar, OK/Q8 skylten är identisk och håll med att själva huset är ritad av samma arkitekt, alternativt en piratkopia?

Nu känns det som det kommer att dröja innan jag törs gå upp i ringen igen, självförtroendet försvann…

Tommy :censored:

Ja, visst är det faktiskt lite likt, men ändå inte... dom saknar t.ex galjonsfiguren där i Tönnebro ;)
Jag får drämma till med ytterligare en bild, så löser det sig nog.

Här strax intill ligger också den här anläggningen, kanske ett näste för oss vikingar?
Inbäddat i naturskön och hemtam miljö... ja, åtminstone för mig.

IMG_7162.jpeg

Öh, nu gäller det, om vi ska få något svar på frågan...
Här kan man få sig en källarsval belgisk Duvel eller kanske en Westmalle serverad, om man i salen träder in.
Varför inte ta någon etapp på St Olofsleden samtidigt, det ligger också nära tillhands...

IMG_7163.jpeg

Ja, så är det. Camp Viking I Gällö beläget invid E14 (tidigare E75) och med OK-macken som närmsta granne.
Campingen är öppen året runt, drivs av ett belgiskt par, som retar aptiten hos sina gäster med norrländska rätter och belgisk öl,
som specialitet på sin bistro Beaucoup de Bla-Bla (öppet tors-sön 17-21).

För egen del är jag nu nästan framme vid mitt eget lilla jämtländska näste, när jag svänger av här vid OK-macken...
Langerstorm, ansvaret att ta oss vidare, vilar nu helt på dina axlar. ;)

IMG_7249 2.jpeg

Då ger jag några ledtrådar:

Vi befinner oss på Västkusten på en mindre, men väldigt havsnära, ställplats. Restaurang och båthamn finns vid ställplatsen.

Vi befinner oss på fastlandet och blickar ut mot västerhavet, till vänster om oss ligger Kilanäsan och ön rakt fram heter Kråkholmen, men kallas för Kråkan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen