• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad lyssnar du på just nu?

Snabbt, fräckt o ROLIGT..solo. Inom avdelningen fingerfärdighet, många toner o väldigt väldigt mycket trioler... ändå ganska bra ljud om det är taget med en mobil på avstånd... o de använder inte trummaskin...
PS jo detta är verkligen live... man får både det bra o missarna på köpet..

Ja, den filmen såg jag också. Ric Beato är alltid kul att lyssna på. Han gjorde även en 2 timmars intervju med Nuno några veckor senare, vilken också är intressant. Med djupdykning i gitarrteknik och utrustning för den riktigt nördige. :)

Han publicerade precis en intervju med "vår egen" Ulf Wakenius.

Det finns väldigt mycket bra musik o musiker inom många många genrer...
( Ewa Jocke ni tänker helt rätt... att ha en bredd ) men sen finns det tyvärr också en del rent skit o totalt ointressant.... you dont really care for music , do you ? Det är hämtat ur något fantastiskt...

Det finns väldigt mycket bra musik o musiker inom många många genrer...
( Ewa Jocke ni tänker helt rätt... att ha en bredd ) men sen finns det tyvärr också en del rent skit o totalt ointressant.... you dont really care for music , do you ? Det är hämtat ur något fantastiskt...

Helt enkelt genialiskt. Och glöm inte NHOP, Nils Henning Ørstedt-Pedersen, imponerande både tekniskt och lyriskt.
Kolla in hans solo i början, och övergången till 4-4 driv;

Senast ändrad:
Ewa Jocke ni tänker helt rätt... att ha en bredd ) men sen finns det tyvärr också en del rent skit o totalt ointressant.... you dont really care for music , do you ? Det är hämtat ur något fantastiskt...
Jag tycker att det är alldeles för många som stänger dörrar vare det gäller musik, eller annat man stöter på. Livet blir så mycket fattigare då. Jodå. Jag har full koll var citatet är hämtat från😉 Kanske jag får fresta med en tolkning av en kille jag väldigt ofta kommer tillbaka till. Han spelar alla instrument själv, samt sjunger. Utöver detta klipper han och producerar 1 musikvideo i veckan... Detta sker samtidigt som han turnerar med sitt egna band. Folk frågar honom hur han hinner med en cover i veckan. Hinner med, säger han? Det är min stresshantering.

//Jocke

Alison Krauss berömde jag i inlägg 319..
Min..vote för bästa kvinnliga vackra röst går till denna..tyvärr död på tok för ung.
Fleetwood Mac melodi. Bättre blir det inte i den här genren.

Senast ändrad:
I mitt inlägg 319.. fanns en körsångare med randig skjorta... Han heter Dan Tyminski .. vem är nu det? Jag tror att många har hört honom.. Han sjunger här!

Intressant..han sjöng till click...
Dan Tyminsky har fått 14 Grammys.
Alison Krauss har fått 27 Grammys!

Senast ändrad:
För att komma över lite till Italien... kanske Roberto Benigni kan hjälpa till....

Mina föräldrar gav mig den största gåvan, fattigdomen.

Senast ändrad:
I Will Always love you.... Dolly fyller 80 idag. GRATTIS!
Det är faktiskt hennes sång! En fantastisk sångerska o lika bra kompositör. Skrivit över 3000 sånger.
Om någon är värd polarpriset, hon.

En av mina favoriter dånar ur husbilens 4 högtalare just nu. ”SRV” Stevie Ray Vaughan. Får passa på när jag är ensam 😉 för ingen i min närhet har samma musiksmak. Ytterligare en som, alldeles för ung, gick ur tiden gm en flygolycka.

En av mina favoriter dånar ur husbilens 4 högtalare just nu. ”SRV” Stevie Ray Vaughan. Får passa på när jag är ensam för ingen i min närhet har samma musiksmak 😄 Ytterligare en som, alldeles för ung, gick ur tiden gm en flygolycka.

Äntligen någon som kan matcha Bürstner! :cool: :D

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen