• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad lyssnar du på just nu?

Tidigare i tråden nämndes en del om gitarrsolon. Detta från Extremes comeback 2023 är ett av de bättre. Börjar ca 2.10 in.
Kunde varit bättre ljudkvalité, men jag hittade ingen officiell live version av den (live är ju ändå lite roligare)

Snabbt, fräckt o ROLIGT..solo. Inom avdelningen fingerfärdighet, många toner o väldigt väldigt mycket trioler... ändå ganska bra ljud om det är taget med en mobil på avstånd... o de använder inte trummaskin...
PS jo detta är verkligen live... man får både det bra o missarna på köpet..

Ja, den filmen såg jag också. Ric Beato är alltid kul att lyssna på. Han gjorde även en 2 timmars intervju med Nuno några veckor senare, vilken också är intressant. Med djupdykning i gitarrteknik och utrustning för den riktigt nördige. :)

Han publicerade precis en intervju med "vår egen" Ulf Wakenius.

Det finns väldigt mycket bra musik o musiker inom många många genrer...
( Ewa Jocke ni tänker helt rätt... att ha en bredd ) men sen finns det tyvärr också en del rent skit o totalt ointressant.... you dont really care for music , do you ? Det är hämtat ur något fantastiskt...

Tidigare i tråden nämndes en del om gitarrsolon. Detta från Extremes comeback 2023 är ett av de bättre. Börjar ca 2.10 in.
Kunde varit bättre ljudkvalité, men jag hittade ingen officiell live version av den (live är ju ändå lite roligare)
Bra band! har en dubbel vinyl med dem.

Helt enkelt genialiskt. Och glöm inte NHOP, Nils Henning Ørstedt-Pedersen, imponerande både tekniskt och lyriskt.
Kolla in hans solo i början, och övergången till 4-4 driv;

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen