• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad lyssnar du på just nu?

Till Marianne Ranko... om man inte är I branschen utan som de flesta..mest bara lyssnar så kan det idag va mycket svårt att riktigt höra..vad man gjort.
Killen ovan sjunger ganska säkert själv mycket lågt..bas.
Men i stort sett all modern populärmusik är numera...dator dator dator.... klipp o klistra som gäller.... typiska exempel på sådant är t ex Idol... melodifestival...
Men även Avici... sysslade i stort sett bara med detta. Klippochklistra.Max Martin...
Autotuner... o pitch..korrigerar...falska toner...antingen automatiskt eller så kan man styra det utifrån...

Ps..jag kollade länken... det fanns en riktigt bra länk inne i.. där de förklarade och man kunde lyssna.... lite överkurs...men intressant för den som är intresserad... o helt nödvändigt om man håller på med musik..som jag gör o har gjort.

Senast ändrad:
Till Marianne Ranko... om man inte är I branschen utan som de flesta..
…Killen ovan sjunger ganska säkert själv mycket lågt..bas.
Skillnaden mellan dig och mig Burstner, är att du är påläst, lite filosof, vill gärna diskutera & sprudla med dina kunskaper och har en fast linje som du håller dig gärna till. Jag är raka motsatsen, inte så kunnig, ganska enkel och har anammat det som du (och flera andra) skrivit i andra trådar, att livet är ”kort” och bör levas nu utan att krångla till det ”för mycket” osv… Be mig bara att inte leta efter citat bara, jag har redan gått ”vidare”.

Vad jag menar är att vi båda behövs på det här forumet och att ingen är perfekt, kanske Mandela eller Gandhi har lyckats med det, men tveksamt om du, jag eller knappast Ulf & Ebba kommer mycket längre.

Detta är ett mycket bra, kanske ännu inte det absolut bästa forum, men på god väg att bli det. Jag älskar att läsa vad andra skriver, att ”sväva” lite med egna uppfattningar, saknar vissa från ”förra” forumet OCH vill gärna ha det trevligt och enkelt. Dessutom har även jag rötter i Östra Göinge så på något sätt borde vi ”stötta” varandra i vilket fall som helst, men det tar vi i en annan tråd. Nu är det dags för e.m. fika med en god brie och egentillverkad Old Gunnilla beskhet… Jag tar gärna det ”beska” invärtes 🥶

1671715436302.jpeg

Vi har inte stött på varandra..I östra göinge.... jag kommer från Österlen.. det står född Tomelilla i mitt pass...
För övrigt tror jag att du är kunnigare än du själv kanske tror..du gör ju en bra sammanfattning ovan... o just precis så ska det va.

Ps läste just att du har en aygo... Då har vi ju nästan samma bil... jag köpte en Subaru ..liten.. den som Bengtic ägde för några år sedan... o det är ganska mycket samma bil som aygo....inte allt men...en del

Senast ändrad:
Guds frid i juletid.
Hmm, doftade nyss på glöggen...
Och tog ett fikon.
God Julafton förresten!
Här kommer min lista:
Bing, Crosby, Stills, Nash & Young :)
Faktiskt en av de godaste glöggar jag bjudit mej på!

Just nu lyssnar jag på Kalle Sändare som vill sälja en begagnad saxofon till ett överkomligt pris. Man får också njuta av lite musik..möjligtvis lite enformig... nackdelen med saxofonen är att den blir lite omodern o dyr att spela på i dessa tider med dyr elström ... men va f.n.. ska det gå åt helvete. Så låt det va med musik!

Bör väl komplettera med den här! Fast inte saxofon.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen