• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Vad lyssnar du på just nu?

Tror jag sett den minst 10 gånger och jag får gåshud varje gång. Slutet när den stora kören kommer in är mäktigt.
Ja tolkningen är magisk. Det är ju även lite känslosamt att sonen till John Bonham (trummisen i Led Zeppelin som dog tidigt) spelar i denna tolkning. Jag vet inte hur många gånger jag hört denna, men jag ryser varje gång. Det är så musik ska upplevas!

//Jocke
 
Detta är ett par som jag lyssnar/ser på mycket. De är otroligt musikaliska. I just denna tolkning spelas ukulele på ett sätt som i alla fall jag inte hört tidigare. Jag kan varmt rekommendera att lyssna på fler av deras andra covers.



//Jocke
 
Frugan, som mest lyssnar på klassiskt, tyckte jag kunde lyssna mer på den sortens musik.
I vanliga fall gäller rock Lynyrd Skynyrd, BonJovi, Ozzy, Bruce, Elvis, Chucken, AcDc ja listan kan göras hur lång som helst.
Men nu riktar jag in mig på lite klassiskt på stråke....
 
Gary Moore!
Han gjorde en massa fantastiska låtar och album. Hans försök till genombrott i USA som bandet G-force verkar ha gått sådär.
Eller rättare sagt, det albumet är ganska okänt här i Sverige i alla fall. Av en händelse fick jag höra talas om det och hittade det i en importaffär.
Jag tycker hela plattan är fantastisk!

Det finns inga rörliga bilder, men väl denna:
 
Detta är ett par som jag lyssnar/ser på mycket. De är otroligt musikaliska. I just denna tolkning spelas ukulele på ett sätt som i alla fall jag inte hört tidigare. Jag kan varmt rekommendera att lyssna på fler av deras andra covers.



//Jocke

Apropå ukulele så var jag på konsert med Ukulele Orchestra of Great Britain för några år sedan. De överträffade förväntningarna med råge, en helt suverän spelning och med mycket engelsk humor. De var på gång till Sverige igen men turnen sköts upp p.g.a. pandemin, de skall komma 2023 istället. Sevärt!
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen