• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

TV kanaler i Tyskland, vad har hänt?

Jag kan inte ta ström till USB stickan från tv uttaget den orkar inte starta stickan utan
måste ha ett separat USB uttag
Det är helt OK för mig, jag har flera uttag, bl.a. det uttaget som går till Apple TV. Det viktigaste är att kunna ta in App-ar för SVT Play, TV4 Play, Netflix och kanske Tele2 som vi har hemma i Brf. Tele2 ger oss basutbudet på alla kanaler vi redan har genom Brf avtal. Spännande att kunna få hjälp ”on line” genom iHusbil när den behövs som mest. (y)👏

Det är helt OK för mig, jag har flera uttag, bl.a. det uttaget som går till Apple TV. Det viktigaste är att kunna ta in App-ar för SVT Play, TV4 Play, Netflix och kanske Tele2 som vi har hemma i Brf. Tele2 ger oss basutbudet på alla kanaler vi redan har genom Brf avtal. Spännande att kunna få hjälp ”on line” genom iHusbil när den behövs som mest. (y)👏
Tele2Play fungerar bra med app till Mii-stick, har hela utbudet från Boxer där samma som hemma.

Beror på vilken TV du har,jag kör min LTC på USB uttaget på TVn
Mina Google tv-stick samt Mi tv-stick vill inte gå bra på tv-usb, har testat mina 2 LTC ihusbilen, samt på alla tv i hushållet, (tror jag).
ChromeCast går dock problemfritt på TV-usb, men den går inte att jämföra med en TV-stick som jag väljer alla dar i veckan.

Senast ändrad:
Campingen dit vi är på väg tar ca 30€/månad för obegränsad surf. Det jag är mest orolig för är att våra operatörer ser att det handlar om utlands-surf och inte tillåter surf på t.ex. TV4 Play osv… Ska testa i år och återkomma!

...och det blev en 24" LTC TV som hämtades på hemvägen. Nu är den testad i hemmamiljön (återstår husbilen) och jag är ganska nöjd. Lite långsam i sökningar, lådljud och ingen knapp för avstängning (bara stand by) men ändå fullt tillfredsställande. Den har alla "smart" funktioner, kristallklar bild och bluetooth inställningar som hittar "mina" AirPods när Marianne somnar. Tack Dethlefs, mycket bra förslag för vår lilla husbil!

Mi-stick är jag inte alls nöjd med. Många avbrott (allt låser sig) med påföljande "nollställningar" där man måste dra ut strömkabel för att återstarta manicken. Nej, inte nöjd med den men den räddade oss i nöden efter missödet med den gamla 12V ombyggda AppleTV.

Nu är vi ute i skarpt läge och försöker njuta av vår nya ”smarta” LTC TV’n. Nja, skulle jag säga om den, ganska långsam (tröttsamt i längden) och med en märklig pekarfunktion för Nerflix. Än har vi inte lyckats få fungerande TV4 Play, men det kan bero på annat. Det stod att den skulle klara av spänningsfall, vilket den gör genom att stänga av sig helt!

Det kanske är fel på mig som kräver betydligt mer och ”bättre” från en TV idag. …

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen