Jag trodde att de flesta moderna tv-apparater klarade flera standarder – PAL / SECAM / NTSC.
Pålle
PS
NTSC = Never The Same Color.
DS
Pålle
PS
NTSC = Never The Same Color.
DS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Förvisso har systemen hängt med länge, men fortfarande går det att köpa tv-apparater med både analog och digital receiver. Den analoga brukar då oftast klara att de tre "historiska" systemen.''Dom tre systemen du räknar upp tillhör den förgångna analoga tidens system.
Kör Ni med antenn? då är det svart, samma i Norge.Inte en enda TV kanal i den digitala sökningen, men massor med ”Internet” och ”radio” kanaler(!), vad gör jag för fel? Har jag missat någon viktig info eller är min TV antenn föråldrad? Vi hade en duktig kille från Lomma (tror jag), ”Dethlefskvalitet”, han kunde det mesta om Mhz & TV problematik. Min antenn OMNI-NOVA, Televes BOSS, är 8 år gammal…
Visa bilaga 16908
Finns det ingen app i mobilen som visar tv och sen borde man kunna skicka till tv via wifi? Sen har jag funderat mycket på en liten batteridriven projektor då kan man ju ha bilden mot bilen eller hänga upp en duk och titta utomhus eller ha en vit yta där tv finns. Man ser sällan antenner på taken numera många använder väl internet istället nackdelen är att det går åt surf wifi på ställplatser brukar gå långsamt. Själv tittade jag på tv i datorn i spanien svenska program.
Vad är senaste är det 7.1 Android ?
Jag kör Mi-stick fungerar mycket bra,TVn blev smart för en billig peng, streamar playtv.Nu är det min tur att ”gnälla” lite på turen och oturen då Apple TV manicken har börjat krångla. Den slocknar mitt i mest spännande avsnitt och jag blir tvungen att rysta lite i kablage för att ge den en chock. Den börjar visserligen igen, men med allt från början (& snabbspolning är totalt död). Detta är ren otur (troligen hämnd) för att jag/vi har bestämt oss att byta hela uppsättningen. En ny TV är budgeterad först till nästa säsong så nu behöver jag lite hjälp från Dethlef eller någon annan duktig iTV tekniker
Jag vill helst inte köpa ny Apple TV som dessutom kräver 230V och kostar skjortan. Jag vill inte heller ha Chromecast, den har jag redan hemma i Gbg, aldrig använt. Vad gör man då, har läst om en HDMI sticka man stoppar in i TV (Google TV stick), är det något som jag skulle kunna använda tillfälligt under vintern? Verkar vara OK prismässigt.
Visa bilaga 18485
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons