• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tvätta Husbilen GDS (karta)

Kartan bör nog bli bättre och kommit längre än att vara ett experiment innan det kan bli aktuellt, tror jag.
Tycker det är märkligt att motståndet är stort från admin. att lägga ut en karta på GDS platser!
Gick väldigt bra att lägga ut kartan över tömningsplatser fordonsvågar husbilsupplevelser m.f.l
varför motstånd mot detta om tvättplatser?
Enligt alla inlägg är detta en uppskattad information bland medlemmarna! varför inte låta medlemmar
avgöra vilka kartor vi har nytta utav?
Har om jag mins rätt tidigare föreslagit att kartorna borde delas upp på:
1: Länder
2: Landskap eller län i Sverige eller Götaland Svealand S.Norrland N.Norrland
 
Erok, den här kartan är ett privat initiativ från mig i min roll som vanlig medlem där andra användare av kartan kan hjälpa till.
Jag kan inte utan vidare lägga in länkar i forumets menyer till mina egna saker.
Hade jag varit motståndare till detta hade jag nog inte dragit igång detta överhuvudtaget...
Att dela upp saker land/län/kommun är inget som behövs när man använder en karta som bas, hade vi listat tvättplatser i trådar och inlägg i forumet hade det funnits en vits med det för sorteringens skull, men med en karta finns ingen vits med att dela upp det.
 
Erok, den här kartan är ett privat initiativ från mig i min roll som vanlig medlem där andra användare av kartan kan hjälpa till.
Jag kan inte utan vidare lägga in länkar i forumets menyer till mina egna saker.
Hade jag varit motståndare till detta hade jag nog inte dragit igång detta överhuvudtaget...
Att dela upp saker land/län/kommun är inget som behövs när man använder en karta som bas, hade vi listat tvättplatser i trådar och inlägg i forumet hade det funnits en vits med det för sorteringens skull, men med en karta finns ingen vits med att dela upp det.
Hej gillar ditt initiativ om denna tvättkarta då man vill ha en ren och fin hb.
Tyckte det var lätt att lägga till ny tvätt plats. // Peter
 
Länden har väl bara betydelse då det inte går att köra rakt genom anläggningen, vilket vi råkat ut för några gånger.
man får då vända bilen och tvätta halva åt gången.
Inte bara det. Det är många av bryggorna i många hallar som inte räcker så man når hela taket. Då får man också backa och trixa lite,
Sedan så finns det de som bara har brygga på en sida, och då får man fixa lite till.
 
Les innlegg #1 i tråden! Dette er et eksperiment på om en kan lage et åpent kart hvor alle kan legge inn sine oppdateringer direkte. Dette er et stort sprang fra den tunge administrasjon som ligger bak de andre kart vi har hvor det er et lite antall administratörer som gjør allt vedlikehold.
 
Les innlegg #1 i tråden! Dette er et eksperiment på om en kan lage et åpent kart hvor alle kan legge inn sine oppdateringer direkte. Dette er et stort sprang fra den tunge administrasjon som ligger bak de andre kart vi har hvor det er et lite antall administratörer som gjør allt vedlikehold.
Stort Tack Joakim för enastående initiativ och så väl fungerande extra funktion & information om GDS tvättar.
Tack Knut för att Du lyfter just den viktiga aspekten av detta dvs att det är experiment med öppna kartor och som ger redan nu så mycket gällande GDS tvättar och som kan dessutom ge många av oss en del nya erfarenheter och motivation att använda i andra skepnader för att utvidga husbilsrelevant informationsutbyte.
 
Erok, den här kartan är ett privat initiativ från mig i min roll som vanlig medlem där andra användare av kartan kan hjälpa till.
Jag kan inte utan vidare lägga in länkar i forumets menyer till mina egna saker.
Hade jag varit motståndare till detta hade jag nog inte dragit igång detta överhuvudtaget...
Att dela upp saker land/län/kommun är inget som behövs när man använder en karta som bas, hade vi listat tvättplatser i trådar och inlägg i forumet hade det funnits en vits med det för sorteringens skull, men med en karta finns ingen vits med att dela upp det.
Olika tankar!
Nu är jag osäker om vilka som styr i gruppen, är ju en Grupp inom Gruppen så att säga, har ju också dålig erfarenhet, är ju Moderad inga inlägg släpps i från mig utan att en Censor godkänt dem..
Men högst personligen anser jag att det Initiativ Du tagit är bland det bästa på länge! det är något alla som kör HB har nytta utav.
Anser att de Styrande ska ta Intryck av Ditt Initiativ och lägga upp en karta över GDS platser!
Varför inte en omröstning? Ni som frekvent använder forumet kan rösta om det ska läggas in en karta tillsammans med de redan inlagda
kartorna.
 
anser att de Styrande ska ta Intryck av Ditt Initiativ och lägga upp en karta över GDS platser!
Styrelsen vet att det finns ett stort önskemål från medlemmar att det borde finnas en karta med tvättplatser, länk, men nån måste ju göra jobbet om det ska hända.
Admin har idag inte resurser till att bygga och underhålla fler kartor än de som finns under knappen i menyn.
Styrelsen har frågat två gånger nu om det är någon av medlemmarna som är intresserad av att hjälpa till med att bygga en tvättkarta och responsen på det har, vad jag sett, varit lika med noll.
Många vill alltså att en sak ska hända men ingen vill göra jobbet.
Denna karta är bara ett sätt att försöka göra det på ett annat sätt, vi får se hur det går och om intresset att hjälpa till finns där eller inte. :)
 
Styrelsen vet att det finns ett stort önskemål från medlemmar att det borde finnas en karta med tvättplatser, länk, men nån måste ju göra jobbet om det ska hända.
Admin har idag inte resurser till att bygga och underhålla fler kartor än de som finns under knappen i menyn.
Styrelsen har frågat två gånger nu om det är någon av medlemmarna som är intresserad av att hjälpa till med att bygga en tvättkarta och responsen på det har, vad jag sett, varit lika med noll.
Många vill alltså att en sak ska hända men ingen vill göra jobbet.
Denna karta är bara ett sätt att försöka göra det på ett annat sätt, vi får se hur det går och om intresset att hjälpa till finns där eller inte. :)
Jag tror inte det bottnar i ovilja, de flesta har nog som jag kommit upp i åren och känner att vi saknar dator mognaden för att göra nytta och inte bli en belastning där redan hårt belastade kamrater sedan får rätta till.
 
Styrelsen vet att det finns ett stort önskemål från medlemmar att det borde finnas en karta med tvättplatser, länk, men nån måste ju göra jobbet om det ska hända.
Admin har idag inte resurser till att bygga och underhålla fler kartor än de som finns under knappen i menyn.
Styrelsen har frågat två gånger nu om det är någon av medlemmarna som är intresserad av att hjälpa till med att bygga en tvättkarta och responsen på det har, vad jag sett, varit lika med noll.
Många vill alltså att en sak ska hända men ingen vill göra jobbet.
Denna karta är bara ett sätt att försöka göra det på ett annat sätt, vi får se hur det går och om intresset att hjälpa till finns där eller inte. :)
Man ska dessutom ha data kunskap som täcker upp.
Själv kan jag skriva sköta bankärenden och se på fb och lite
annat, men göra sidor så att säga det är i överkant för mig.
 
kommit upp i åren och känner att vi saknar dator mognaden för att göra nytta och inte bli en belastning där redan hårt belastade kamrater sedan får rätta till.
Man ska dessutom ha data kunskap som täcker upp.
Jo, men ni har ju bägge lyckats hjälpa till med platser i den här kartan, och kartadmin har inte fått något mer att göra.
Min åsikt, det går ju faktiskt riktigt bra det här. :)
 
Tvätta Husbilen GDS

Detta är ett experiment och det är inte alls säkert att det kommer att fungera. :)
Jag har skapat en karta med google MyMaps där alla som har ett konto hos google kan lägga till platser där man kan tvätta husbilar.
GDS= Gör Det Själv
Med andra ord, vi lägger till anläggningar där man själv kan tvätta en husbil och man lägger till dem själv.

Alla kan använda kartan, det är bara att öppna den via länken ovan, för det krävs inget konto hos google.
För att lägga till en plats så följer man en länk inne i kartan för att öppna den i redigeringsläge, för det behöver man konto hos google

I princip kan vem som helst lägga till platser, det är inte helt omöjligt.
Känner man att man inte klarar det kan man tipsa om anläggningen här i tråden och hoppas på att någon ställer upp och hjälper till.

Lägger du till en plats, en egen eller om du hjälper någon annan som tipsat om en plats, skriv gärna det i den här tråden. :)

Instruktioner på olika sätt att att redigera in platser på kartan kommer nog senare, om ingen annan vill och skapar dem själv före mig förstås.
Jag tror att det finns guider för detta på nätet också.
Franska vägen 1, 39356 Kalmar finns GDS, med höjd för husbil. Även ramp för att nå taket. Dessurom kanongoda burgare precis bredvid. Ligger strax brrdvid Biltema
 
Nu är jag negativ! inte mot kartan utan tvättplatsen i Malmö.
Jag var här nu förra vecka (första gången) Men den rampen man skall stå på är alldeles för låg. Jag är 1,73 och skall man hålla spolhandtaget så är det nästa 90° rakt ut från axlarna! Rampen borde vara en meter högre så man kan lätt tvätta taket. Sedan skulle det vara en ramp på andra sidan också. Man når inte över. Skall man då köra ut och vända bilen?
Inte genomtänkt.
Så för min del blir det inte mer handtvätt i hall
Men kartan är bra

Lägg in dina synpunkter i beskrivingen på tvätten.
Men generellt av de jag sett, så är det vändning som gäller.
Finns så klart undantag.
 
Tvätta Husbilen GDS

Detta är ett experiment och det är inte alls säkert att det kommer att fungera. :)
Jag har skapat en karta med google MyMaps där alla som har ett konto hos google kan lägga till platser där man kan tvätta husbilar.
GDS= Gör Det Själv
Med andra ord, vi lägger till anläggningar där man själv kan tvätta en husbil och man lägger till dem själv.

Alla kan använda kartan, det är bara att öppna den via länken ovan, för det krävs inget konto hos google.
För att lägga till en plats så följer man en länk inne i kartan för att öppna den i redigeringsläge, för det behöver man konto hos google

I princip kan vem som helst lägga till platser, det är inte helt omöjligt.
Känner man att man inte klarar det kan man tipsa om anläggningen här i tråden och hoppas på att någon ställer upp och hjälper till.

Lägger du till en plats, en egen eller om du hjälper någon annan som tipsat om en plats, skriv gärna det i den här tråden. :)

Instruktioner på olika sätt att att redigera in platser på kartan kommer nog senare, om ingen annan vill och skapar dem själv före mig förstås.
Jag tror att det finns guider för detta på nätet också.
I Eksjö, i området Aborravik, på Stallbergavägen, finns stor biltvätt, med två platser höga mig för husbilar, och den Ena har platform för taktvätt.
 
I Eksjö, i området Aborravik, på Stallbergavägen, finns stor biltvätt, med två platser höga mig för husbilar, och den Ena har platform för taktvätt.
Komplettera gärna med mer uppgifter och exakt adress jag har lagt in den på kartan så det går att skriva där. Klicka på pennan i bilden är det bara att skriva
 
Senast ändrad:
Franska vägen 1, 39356 Kalmar finns GDS, med höjd för husbil. Även ramp för att nå taket. Dessurom kanongoda burgare precis bredvid. Ligger strax brrdvid Biltema
Komplettera gärna med mer uppgifter och exakt adress jag har lagt in den på kartan så det går att skriva där. Klicka på pennan i bilden är det bara att skriva.
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen