• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fråga Tips kring glasögon?

Burstner

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Osby
Efter samtal med andra har jag märkt att det är inte ovanligt att det klagas på att det är svårt att se bra och köra bil i mörker och regn.
Jag googlade lite kring detta och det verkar som att det finns glas för glasögon som ska fungera särskilt bra vid bilkörning.... vid mörker och regn.
Är det någon som provat något sådant?
I så fall funkar det bra?
 
Efter samtal med andra har jag märkt att det är inte ovanligt att det klagas på att det är svårt att se bra och köra bil i mörker och regn.
Jag googlade lite kring detta och det verkar som att det finns glas för glasögon som ska fungera särskilt bra vid bilkörning.... vid mörker och regn.
Är det någon som provat något sådant?
I så fall funkar det bra?
Tack för intressant ämne. Det är högt aktuellt för rätta så många av bilister ffa i den högre ålderspopulation. Självklart att det finns en hel del skrivet och publicerat på internet om glasögon som är speciellt anpassade för bilkörning. Jag tycker att man ändå bör gå och konsultera optikern för att få den mest optimala lösningen. Delvis då det rör sig om medicintekniska produkter (där lagen ställer konkreta krav vilka dessa produkter måste uppfylla), delvis pga man får chansen att man upptäcker ev. medicinska tillstånd där åtgärder skulle behövas.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen