www.simrishamn.se
Läs lite och fundera... ? Se länk ovan.
Inte bra formulerat! Skulle till 99 procents säkerhet blivit avvisat.
Man kan ju roa sig med att läsa t ex 2264 2263 2262 Leifs förslag hittar man under 2272.
Hundratals ställplatser och gott om mark väster om Tobiksvik... jojo förutsatt att kommunen äger marken och att ställplatsverksamhet ingår i de planer Simrishamns kommun anger .. se mitt inlägg # 22.
Rimligt att man något sätter sig in i en fråga....
........
Detta är totala motsatsen till att jobba metodiskt och uthålligt utifrån på förhand upplagda tankar och ideer....
Hipp som happ... dyker en " ny medlem" upp.. Leif.. den 21 september.. och syns även den 22 september... därefter har personen inte visat något intresse för sin egen tråd... (nåja det kan så klart finnas orsaker till detta )
Det enda Simrishamn kommun lovar är att.. ett förslag som får 75 röster ska lämplig nämnd titta vidare på...
Vi får hoppas att ingen av de som röstat tror att 75 röster betyder att.." saken är klar". Det blir ställplatser . ! ! Då behövs en grundkurs i hur en kommun sköts och administreras!
Att anlägga " hundratals ställplatser " jag förmodar att det inte är " helt gratis " jag tror att ledamöter i nämnder och kommunstyrelse i Simrishamn kan räkna... plus och minus.... var ska pengarna tas.. ryms detta inom budget?
Men läs gärna i länken längst upp.... det finns förslag som nått över 75 röster... det går att läsa hur det gick för dessa förslag.
Ihusbil, jobba seriöst, det vinner både ihusbil på i längden och husbilsåkarna...
Ps.. jag är utomlands just nu... men åkte förbi hamnen i Simrishamn för några veckor sedan..jag tog några foton.... om jag räknade rätt... tre husbilar på sju platser...
Och då är dessa platser säkert bland de populäraste....
Men visst under sommarmånaderna finns det mycket turister på Österlen....
Ps tillägg, 1157 kan också vara av intresse.