• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Solceller mm

Tack Anders, mycket att läsa och förstå. Men jag har kollat max float är 13.55 på smart sol och 13,50 på Orion.
Jag ändrar till 14,4 på båda är det ok??
14.4 är för högt använd Victrons default för Lifepo4 (Absorption 14.20, Float 13.50) eller ändra till vad tillverkaren rekomenderar. Istället för att ändra i enhetena så använd en batteriprofil till alla dina Victron enheter.

14.4 är för högt använd Victrons default för Lifepo4 (Absottion 14.20, Float 13.50) eller ändra till vad tillverkaren rekomenderar. Istället för att ändra i enhetena så använd en batteriprofil till alla dina Victron enheter.
Tack kollar det under FM.

Hittade när jag fick tipps att öka max "absorption"

Post i tråd 'Den svenska husbilsägaren vill ha trygghet, service, känna sig välkommen och betalar gärna för det!' https://forum.ihusbil.se/threads/den-svenska-husbilsägaren-vill-ha-trygghet-service-känna-sig-välkommen-och-betalar-gärna-för-det.3723/post-39437
Fast i ditt tidigare inlägg skrev du öka float till 14.4 det blir bara förvirrande för den som läser och garanterat gör fel, bättre att kolla en extra gång innan man postar och även redigera felaktig info.

Skiver fel gör jag återkommande, det är mänskligt bara, det går enkelt att korrigera sina tidigare inlägg, jag gör det mycket ofta då jag upptäcker stavfel eller andra typer av missar.

ändra1.JPG

# Klicka på "ändra" i nederkant av ditt inlägg
# Gör de ändringar/tillägg som du önskade
# Klicka på spara, klart ;)

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons