Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Mycket tänkvärt i det du skriver. Många tipstrådar trasas ju sönder med alla möjliga inlägg både inom och utanför ämnet. En låsning kanske är en bra ide. Vill ändå hålla fast lite om idén med sakkunniga. Som jag skrev om min egna tipstråd om knarr i bakaxeln så hade det nog varit bra om den åtminstone kvalitetssäkrats av någon med bättre kunskaper.En tid i i mitt liv var jag (brygg)seglare och medlem i Viggen-klubben, där man sammanställt en pärm med
tekniska lösningar och tips på förbättringar. Den kunde man sitta och bläddra i på lediga stunder och ibland utropa "Aha" !
Enkelt analog och lättöverskådligt utan en massa lulllull ut i det blå, utan bara ungefär som, "att så här gjorde jag"...
Med det i bakhuvudet har jag som husbilsägare lagt ut några kortfattade "problemlösningar" på forum både här och där,
om ni förstår hur jag menar...
Det är rätt länge sen nu och jag hittar knappt själv tillbaka till dessa inlägg.
De liksom drunknar i det ständiga informationsflödet som hela tiden fyller på, ungefär som på FB.
Tyvärr händer det också, att tråden hackas sönder av rent nonsens och istället förvandlas till en låång diskussionstråd.
Visst kan man samla "tips" i en kunskapsbank, men då bör dom nog helst vara låsta för vidare inlägg.
Sen kan ju samma problem ha flera olika lösningar, en del kan vara helt felaktiga och en del kanske bättre?
Somliga anser, att man inte alls ska peta i det elektriska, andra är fenomenala och riktigt pålästa, nästan nördiga?
Men vem ska egentligen avgöra vilket och vad som är rätt eller fel?
Kunskapsbanken borde kanske byta namn till "Tipsbanken, så här gjorde jag" ?
Där man kan samla in tips från oss medlemmar och sortera under ett antal lätt överskådliga kategorier.
Tipsen borde vara låsta från vidare inlägg och vill någon lösa problemet på ett annat sätt,
lägger man helt enkelt in ett nytt tips bredvid det förra, i samma kategori.
Alternativt rättas det första inlägget efter kontakt med upphovsmannen?
Vilseledande uppgifter borde lätt kunna modereras som sig bör i förekommande fall.
De ansvariga för detta bibliotek behöver då inte längre tituleras "sakkunninga",
utan bara vara en fena i den digitala världen och på att sortera inläggen i rätt kategorier.
Ju fler underkategorier det finns att tillgå, ju lättare borde det bli att hitta rätt i Tipsbanken?
Det skulle kanske gå lättare att efterlysa och hitta en lämplig administratör?
Det får bli mitt tips...![]()
Knarr i bakaxeln. Bra tråd. Typiskt exempel på medlemmarnas erfarenheter om hur var och en har har gjort för att lösa problemet. Det är nog lite svårt att utse en expert i just det här ämnet. Men jag förstår jag andemeningen i det hela. Och vem/ vilka ska utse experterna. Då är frågan behöver alla tekniktrådar kvalitetsäkras.Mycket tänkvärt i det du skriver. Många tipstrådar trasas ju sönder med alla möjliga inlägg både inom och utanför ämnet. En låsning kanske är en bra ide. Vill ändå hålla fast lite om idén med sakkunniga. Som jag skrev om min egna tipstråd om knarr i bakaxeln så hade det nog varit bra om den åtminstone kvalitetssäkrats av någon med bättre kunskaper.
Säg inte det Kaj.p, sådant vet man aldrig! Vissa "forum" och speciellt FB inlägg's författare hade absolut behövt dina kunskaperHmm har nästan 50 år inom Akut/rätts psykiatri så jag tror vi stannar där. Jag tror trådskaparen tänkte på annat så nej för mig![]()
![]()
Röstningen är nu avslutad. Resultatet är att 4 personer har visat intresse för att vara sakkunniga. Det är ju glädjande och fler än vad jag hade väntat mig.
Mitt förslag är att de personer, och även andra förstås, meddelar sitt intresse genom ”Kontakta oss” som man hittar längst ner på denna sida enligt bifogad bild.
Visa bilaga 30635
Stort tack för visat intresse.
Kjell
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons