• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Rubrik och ämne

Rätt eller fel tråd för detta?
...................
Här är en länk till en sida som handlar om hur man kan tänka då man skriver och formulerar t ex forumregler. Jag vet inget om vad denna sida står för! Skickar med en länk som information. Men det jag läste verkade vara relevant och seriöst. Jag tror att den kan vara användbar och intressant för medlemmar som är intresserade av att utveckla forumregelverket på iHusbil.



Internet är fantastiskt.... lite google och man hittar massor av exempel på.. forumrules.

Du skulle skickat en Översättning.. vi har Svenska som språk här.. :) :)
 
Denna fråga är egentligen tudelad. Dels har vi de forumkategorier som är mer generella, där det är lättare, mer flyktiga inlägg, dvs lite åt trevligt skitsnack.
Då är det inga problem alls att det spårar ut och diskussionen går i vågor. Det är helt naturligt.

Men sedan har vi de kategorier som har med problemlösning att göra. Där man har ett specifikt problem som man behöver hjälp med.
I dessa kategorier är det till stor hjälp om rubriken beskriver specifikt problem och att tråden hanterar detta problem utan att tråden kantrar.
Detta är till hjälp för trådskapare och de som senare söker på liknande saker.
Här är det också till stor hjälp att använda den röstningsfunktion som finns i problemlösningsdelarna. Det är två funktioner. Dels att trådskaparen kan ange ett svar som lösningen till sitt problem och att alla som läser kan rösta på de svar de tycker är till hjälp.

Så i dessa forumkategorier är det bra om man är mer restriktiv och raderar/flyttar inlägg som inte har med frågan att göra. Detta är alltså inte för att trycka till en medlem utan för att hålla frågetråden lättläst.

Än mer så i Kunskapsbiblioteket, där enbart veriferbara uppgifter får ligga kvar.

Så vi har egentligen tre olika forumdelar, där vi har olika syn och restriktioner när det gäller vad som räknas som "off-topic".

Alldeles rätt Stefan....Vi har egentligen tre forumdelar..där vi har olika syn.......etc..
Precis, men då ska detta speglas i forumreglerna.
 
Alldeles rätt Stefan....Vi har egentligen tre forumdelar..där vi har olika syn.......etc..
Precis, men då ska detta speglas i forumreglerna.

Och jag håller med dig Burstner som håller med Stefan. Då är vi tre.

Detta forum har delar för allt. Var sak på sin plats.

IHusbil har visst en liten devis som lyder "här trivs vi" ungefär. Det innebär respekt för andra, mindre missundsamhet och ett öppet sinnelag. Så tolkar jag det iaf (i alla fall).

Sen finns det gott om humör på plats. Lite lättsamhet har ingen dött av.

På heder och samvete
Janne i en Burstner Elegance I 900 stående i Palomares men som sticker idag till trakterna av Alicante. Tre barnbarn ska välkomnas imorgon. (sorry för den långa avslutnigen ovan.)
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen