Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
HejJag letar också nya däck, men vet inte vad jag ska välja.
Är inne på nionde året nu på mina Hancook Vantra 225/75-16C 121/120.
Är mycket nöjd med dem.
Vill ha tysta däck, prio1.
Funderar på typ "4-season" men misstänker att de är bullrigare (?)
Grepp har jag bra med 4 drivande hjul, så det är inte prio för mej.
Detta däck sticker ut som mycket tystare än de andra, tyvärr även priset.
Svårt att välja
Det er tvillinghjul på vår lastebil med diffsperre, og orginaldekkene hadde null fremdrift på fuktig gress. På husbilen vi hadde på samme chassi brukte vi også C dekk, gikk opp ett hakk på lastindeks for å få stivere dekksider tilsvarende CP dekk.Grepp har jag bra med 4 drivande hjul, så det är inte prio för mej.
Dumpar tråden lite...I fjol var det dags (6 år hade gått) att byta sommardäck. Vi köpte då Michelin Agilis Camping 215/70R 15 CP 109Q, TL. Hittills är Vi mycket nöjda med köpet hos Euromaster.
Ska du ha CP däck sommar, så är det Continental som är kvar, köpte Vancocamper har bara kört några mil än.Dumpar tråden lite...
Söker jag på det däcket så kommer jag till Dackonline och det står ”Slutsålt”
Verkar som att Michelin inte har CP-däck längre?
Har idag Continental för andra gången, den första rullade 3800 mil på 8 år, medan den som sitter på nu har gått 2600 mil, 5 år.
Det är gott om mönster kvar, men det börjar komma små sprickor i ”dalarna”, så det känns inte bra, vill byta snarast.
Konstigt, för den står alltid under tak, dvs ingen solpåverkan. Kan inte minnas att första setet hade sprickor efter 8 år.
Så nu väger det mellan Michelin och Continental.
Googlar jag på Michelin hittar jag bara C-däck i dim 215/70x15, medan Continental är CP-däck.
Konstig prissättning dock:
- Michelin Agilis 3 kostar 2.300:- hos Euromaster och 2.149:- på Dackonline
- Continental Vancocamper 3.207:- hos Euromaster och 2.006:- på Dackonline
Tacksam för lite åsikter kring C vs CP och Michelin vs Continental.
Visa bilaga 37371
Är väl dessa Michelin har nu ?Vill minnas att det var Michelin som "uppfann* CP-däcken. Om nu till och med Michelin slopat dessa däck, måste det väl tolkas som att det endast var en försäljningsgimmick.
Pålle
Har dom verkligen tagit bort CP, inte enligt länken i alla fall.Vill minnas att det var Michelin som "uppfann* CP-däcken. Om nu till och med Michelin slopat dessa däck, måste det väl tolkas som att det endast var en försäljningsgimmick.
Pålle
CP Camping Pneu, Mickelin säljer Crossclimate ”året runt” i CP utförande,allt fler bilar säljs med denna typ av däck som standard.Har dom verkligen tagit bort CP, inte enligt länken i alla fall.
Själv trodde jag CP stod för CamPing som innebär långa stilleståndstider.
MICHELIN CrossClimate Camping
Njut av äventyr från tidig vår till sen höst med de exklusiva MICHELIN CrossClimate Camping-däcken. Däcket har hög prestanda och är konstruerat för säkerhet[1,2,3] i alla terränger.www.michelin.se
Kör tryggt överallt i alla väder.
Njut av äventyr från tidig vår till sen höst med de exklusiva MICHELIN CrossClimate Camping-däcken. Däcket har hög prestanda och är konstruerat för säkerhet[1-2-3] i alla terränger.
- Exklusiva husbilsdäck med hög prestanda från Michelin, konstruerade för användning från tidig vår till sen höst
- Säkerheten först vid körning, utmärkt grepp på vått underlag
- Förstärkt däckstomme som klarar långstidsparkering: CP märkning
- Väggrepp, bromsning och fäste på snö garanteras tack vare 3PMSF-märkning
- Optimerad bromsning på torrt underlag
- Optimerad MICHELIN hållbarhet och livslängd
Och jag har bytt från Michelin Agilis till Conti Vancocamper, ingen märkbar skillnad båda CPHämtade en 5,5tons helintegrerad från mässan idag, den rullar på Conti vancocamper cp, de var de hårdaste däck jag kört en husbil med,
lufttryck 4,3bar i alla 6däck.
Bytte våren 23 till C-däck från Campingdäck.. vilken skillnad, mycket stadigare körning, rullar tystare med.Det är dags att byta däck, vill inte ha åretrunt däck, och helst skall det vara ett CP-däck, verkar inte finns mycket att välja på, några rekommendationer från er som bytt nyligen.
Vad är det för vikt på husbilen ??Bytte våren 23 till C-däck från Campingdäck.. vilken skillnad, mycket stadigare körning, rullar tystare med.
Enligt däck experten är det samma däck med annan märkning, hade michelin tidigare nu Nokia däck. Dessutom 1200:kr billigare per däck.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons