Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Tyvärr har Michelin slutat tillverka dessa i 16 tum.I fjol var det dags (6 år hade gått) att byta sommardäck. Vi köpte då Michelin Agilis Camping 215/70R 15 CP 109Q, TL. Hittills är Vi mycket nöjda med köpet hos Euromaster.
Kan rekommenderaDet är dags att byta däck, vill inte ha åretrunt däck, och helst skall det vara ett CP-däck, verkar inte finns mycket att välja på, några rekommendationer från er som bytt nyligen.
Detta har vi fått uppleva när sommardäcken med längsgående mönster (i mitten) var helt nya. Fiskade lax i Norge och hamnade på en gräsplätt i en vecka (med lite regn under tiden) som jag aldrig skulle komma av utan bogserhjälp av en 4-hjulsdriven Audi. Efter det köpte jag antislirmattor på Jula som följer oss vart vi än drar iväg. Vi har sett husbilar hamnat i sandfickor vid vägkanten utan möjlighet att komma loss om ingen kunde bogsera ut dom. Vi har 4 st. av nedanstående modellen, fall i fall... Det kan hända att det finns bättre, tacksamt för alla förslag!Men problemer kan uppstå på gräs och liknande med tvärgående mönster är det dock lätt att gräva en grop.
Till personbil? (PB1)Jag letar också nya däck, men vet inte vad jag ska välja.
Är inne på nionde året nu på mina Hancook Vantra 225/75-16C 121/120.
Är mycket nöjd med dem.
Vill ha tysta däck, prio1.
Funderar på typ "4-season" men misstänker att de är bullrigare (?)
Grepp har jag bra med 4 drivande hjul, så det är inte prio för mej.
Detta däck sticker ut som mycket tystare än de andra, tyvärr även priset.
Svårt att välja
Nä, till husbilen.Till personbil? (PB1)
Det är yttre buller som mäts,så man vet ju inte hur dom upplevs inne i bilenJag letar också nya däck, men vet inte vad jag ska välja.
Är inne på nionde året nu på mina Hancook Vantra 225/75-16C 121/120.
Är mycket nöjd med dem.
Vill ha tysta däck, prio1.
Funderar på typ "4-season" men misstänker att de är bullrigare (?)
Grepp har jag bra med 4 drivande hjul, så det är inte prio för mej.
Detta däck sticker ut som mycket tystare än de andra, tyvärr även priset.
Svårt att välja
Sant, men förhoppningsvis tystare.Det är yttre buller som mäts,så man vet ju inte hur dom upplevs inne i bilen
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons