Nja...
Det står visserligen vilken stad/komun ägaren kommer ifrån, ingenting annat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Nja...
När jag på ovan angivna sätt letade på en av våra bilar, fick jag veta "allt" om mig själv: https://www.merinfo.se/person/Uppsa...owner&utm_source=biluppgifter&utm_term=personNja...
Det står visserligen vilken stad/komun ägaren kommer ifrån, ingenting annat.
Konstigt, men!När jag på ovan angivna sätt letade på en av våra bilar, fick jag veta "allt" om mig själv: https://www.merinfo.se/person/Uppsala/Björn-Lars-Erik-Paulsson-1946/bl47w-11blu?utm_medium=owner&utm_source=biluppgifter&utm_term=person
Pålle
På Transportstyrelsens app får du fram det ordinarie numret och sen går du in och kollar på Biluppgifter, där hittar du allt om ägaren.Jag kontrollerade det, känner en som har personlig skylt.
På Biluppgifter fick jag inte fram någonting men via transportstyrelsen går det bra.
2:a på bollen.
Bra tips, tack! Har testat detta nu, får se vad resultatet blir.Konstigt, men!
Har du också scrollat längst ner på Merinfo.se sidan och klickat på länken längst till höger, TA BORT UPPGIFTER.
Personlig skylt är absolut inte falskskyltning.Om man betalar för en personlig skylt, tror jag att den inte går att söka på ?!
OBS Killgissning
Jodå det går bra finns många skyltföretag, har beställt till flera olika fordon själv. Gillar inte formatet på de svenska skyltarna.Hur ska du kunna beställa skyltar med annat nummer än ditt eget?
Normalt är boten för att köra med falska skyltar 2.500 kronor, men det kan också bli dagsböter – och då kan det bli ännu dyrare. I värsta fall kan man dömas till fängelse i upp till 6 månader.
(Detta efter lite googlande)
Pålle
Man får inte köra med skyltar som inte är officiella och beställda via Transportstyrelsen. Så de du har beställt från andra företag är inte lagliga att använda.Jodå det går bra finns många skyltföretag, har beställt till flera olika fordon själv. Gillar inte formatet på de svenska skyltarna.
Jaha, då blir det billigare att ta in skyltarna och gömma dem, det kostar bara 1500kr, samma kostnad ifall de är oläsliga.
De tidigare förslagen det tipsats om är dyrare, för de som är rädda för inbrott hemma när de åker husbil.
Jag vet, det räknas som att åka oskyltat. Kostar 1500kr ifall någon skulle ha tid och ork att jaga skyltar. Har bara blivit påkommen en gång, då hade jag en plastlins på framskylten, som gjorde det svårt att läsa numret uppifrån, kostade 1500kr i tingsrätten, då jag ville testa hur de tyder lagen då flera klarat sig där med likadana ärenden.Man får inte köra med skyltar som inte är officiella och beställda via Transportstyrelsen. Så de du har beställt från andra företag är inte lagliga att använda.
Du försvinner från Merinfo.se, men det finns fler snokarsiter som du inte kommer åt Mrkoll, Hitta tex.Bra tips, tack! Har testat detta nu, får se vad resultatet blir.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons