• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Ventilation/AC Montera takfläkten MaxxFan

En takfläkt kan behövas tas bort av flera orsaker som den vanliga luckan och p.g.a elfel..

Vi använder mörkläggningsgardinen efter som vi upplevde att mycket ljus tränger igenom trots att vi har den mörka luckan.
Har haft gardinen i några år och märkt att låsanordningen är en aning vek, så jag har modifierat den och limmat fast ett magnetlås från Clas Ohlson.
En liten fråga efter 3 år men eftersom låsanordningen nu gett upp på vår gardin undrar jag om du kommer ihåg vilket magnetlås du använde?
Trots allt är det en ganska kraftig fjäder på mörkläggningsgardinen så det kräver motsvarande kraft för att hålla den på plats utan att den rullar in sig igen.
Om minnet sviker så skulle det hjälpa bara med ungefärlig storlek på magnetlåset för att hitta rätt.

Om inte ett lås räcker, kanske du kan använda två eller t.o.m tre?
Mit håller fortfarande, men då konstruktionen är som den är så funderar jag på hur jag skall göra när det är dags...

Om inte ett lås räcker, kanske du kan använda två eller t.o.m tre?
Mit håller fortfarande, men då konstruktionen är som den är så funderar jag på hur jag skall göra när det är dags...
Jo, självklart kan jag använda fler magnetlås men dom kan vara ganska envisa ibland när man ska öppna dom så tanken var att försöka hitta ungefär rätt storlek redan från början för att slippa experimentera med vilken dragkraft som är nödvändig.

En liten fråga efter 3 år men eftersom låsanordningen nu gett upp på vår gardin undrar jag om du kommer ihåg vilket magnetlås du använde?
Trots allt är det en ganska kraftig fjäder på mörkläggningsgardinen så det kräver motsvarande kraft för att hålla den på plats utan att den rullar in sig igen.
Om minnet sviker så skulle det hjälpa bara med ungefärlig storlek på magnetlåset för att hitta rätt.
Jag använde detta magnetlås https://www.clasohlson.com/se/Magnetlas-10-pack/p/21-1690
Som jag limmade på ovansidan av luckan och sargen så syns den inte så tydligt. Låset är lite för starkt så jag satt en bit tape mellan magneten och låsblecket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen