• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Mina/våra förbättringar i husbilen

Kjell

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Huddinge
Det finns många skäl till varför man blir medlem i ett husbilsforum.

För min del är de främsta orsakerna att
- jag vill ta del av andras lösningar på små och stora problem i husbilen
- få ökad kunskap om hur husbilen/installationer i husbilen fungerar
- få ta del av reseberättelser från när och fjärran.

Startade tidigare tråden ”Mina 3 bästa förbättringar” där det kom fram många intressanta förbättringar som man kan göra. Men nu har det gått en del tid och det har tillkommit många nya medlemmar.

Jag vill nu uppmana till fler beskrivningar av vad olika medlemmar gjort för att förbättra livet i husbilen.

Tänker mig en enkel beskrivning som med text och gärna bild beskriver vad jag gjort.

Det får gärna framgå
- vilket problem jag haft
- vad jag gjort för att lösa problemet
- ungefärlig kostnad och tidsåtgång

Beskrivningarna bör läggas i en egen tråd, förslagsvis under ”Problemlösning”, så att de blir lätta att hitta.

Den här tråden skulle kunna vara en samlingstråd där man kan efterlysa andras lösningar på ett problem man har.

Kjell
 
Vilken del?
Att vi inte ska länka (för mycket) till annat husbilsforum tycker är rimligt.
Att varje skribent får skriva sen egen text i mer än ett forum tycker jag också är rimligt.
Men styrelsen och andra får gärna tycka till.
Min fråga avser hur information, text och bild, som vi publicerat i ett annat forum kan kopieras/användas i vårt forum.
 
Att länka från ett annat forum är väldigt enkelt. Bara ett knapptryck. Att kopiera från ett annat forum är mycket mer komplext och kräver en betydande arbetsinsats då all information med text och bild inte överförs.
Det håller jag med om. Men jag tycker det är tveksamt att länka från ett husbilsforum till ett "konkurrerande" husbilsforum. Åtminstone om man gör det "regelmässigt". Att däremot skriva sin egen text i två olika forum måste vara helt ok.
Jag ville bara tipsa om att vissa av oss kanske har mer eller mindre färdigskriven text som kan läggas även på detta forum. Jag är också tacksam för alla tips som kommer in här så jag tycker din idé med de här trådarna är bra. Förhoppningsvis kommer även jag med föbättringstips så småningom. Och därmed ska jag inte smutsa ner tråden mer.
 
Vi har en bruker som skriver sine reiseberettelser på HBK sin side og kopierer teksten rakt over med bildelenker, dette fungerer til en viss grad for de som fortsatt har tilgang til HBK. En bedre løsning er å laste opp bildene her på iHusbil og endre bildepekere. Litt pilleri, men ikke noen stor jobb.
 
Vi har en bruker som skriver sine reiseberettelser på HBK sin side og kopierer teksten rakt over med bildelenker, dette fungerer til en viss grad for de som fortsatt har tilgang til HBK. En bedre løsning er å laste opp bildene her på iHusbil og endre bildepekere. Litt pilleri, men ikke noen stor jobb.
Tack Knut. Då får det bli så.
 
Vi har en bruker som skriver sine reiseberettelser på HBK sin side og kopierer teksten rakt over med bildelenker, dette fungerer til en viss grad for de som fortsatt har tilgang til HBK. En bedre løsning er å laste opp bildene her på iHusbil og endre bildepekere. Litt pilleri, men ikke noen stor jobb.
Har gjort ett försök. Resultatet blev att en del formatering försvann liksom alla bilder. När jag väl fixat formateringen och börjat lägga in nya bilder råkar man ut för begränsningen på tio bilder per inlägg. Efter kontakt med Robert fick jag förslag på att dela upp inlägget i flera inlägg och stänga tråden under tiden jag tar fram nya inlägg. Min uppfattning är att det blir för krångligt och tar för mycket tid och det blir inget sammanhängande inlägg. Till detta kommer också att man som trådskapare vill ha möjligheten att redigera i tråden m h t inkomna synpunkter. Kanske är jag för grinig och lat men det tar många timmar att skapa en längre tråd med ord och bild.

Skall försöka hitta andra inlägg som är korta och ryms inom ramen på 10 bilder.
 
Har gjort ett försök. Resultatet blev att en del formatering försvann liksom alla bilder. När jag väl fixat formateringen och börjat lägga in nya bilder råkar man ut för begränsningen på tio bilder per inlägg. Efter kontakt med Robert fick jag förslag på att dela upp inlägget i flera inlägg och stänga tråden under tiden jag tar fram nya inlägg. Min uppfattning är att det blir för krångligt och tar för mycket tid och det blir inget sammanhängande inlägg. Till detta kommer också att man som trådskapare vill ha möjligheten att redigera i tråden m h t inkomna synpunkter. Kanske är jag för grinig och lat men det tar många timmar att skapa en längre tråd med ord och bild.

Skall försöka hitta andra inlägg som är korta och ryms inom ramen på 10 bilder.
Nu var väl din tråd om byte till litium en specialvariant i det andra forumet som vi lade som blogg förr att det skulle fungera, om jag minns rätt. Den är inte lagd som ett normalt inlägg eftersom det inte fungerade som det skulle där heller.
 
Nu var väl din tråd om byte till litium en specialvariant i det andra forumet som vi lade som blogg förr att det skulle fungera, om jag minns rätt. Den är inte lagd som ett normalt inlägg eftersom det inte fungerade som det skulle där heller.
Helt rätt Bengt. Men jag har fler liknande inlägg bl a det om fotsteg. Och vem vet, det kanske kommer fler som har svårt att skriva korta inlägg😐.
 
Nu var väl din tråd om byte till litium en specialvariant i det andra forumet som vi lade som blogg förr att det skulle fungera, om jag minns rätt. Den är inte lagd som ett normalt inlägg eftersom det inte fungerade som det skulle där heller.
Jag vet faktiskt inte skillnaden mellan en vanlig tråd och blogg. Men den senare var ju lite mer användarvänlig😯.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen