På ett annat forum var det en som frågade huruvida ett visst inlägg var AI-genererat, och fortsätta "Jag frågade för att uppställningen ser så officiell ut att man lätt kan tro att det kommer från någon myndighetssida och därför är de regler som gäller. Istället är det ju en sammanställning av tyckanden och annan info från internet, och behöver alltså inte vara rätt. Jag tycker att man skall ange källan när man lägger ut info från AI/Chat."
Jag håller helt med frågeställaren i denna fråga, och mitt främsta skäl är att man i dagens läge inte kan förlita sig på att ett AI-genererat svar är korrekt.
Jag ställde denna enkla fråga till Google, och fick många intressanta synpunkter: Är AI-genererade svar alltid korrekta?
Pålle
Jag håller helt med frågeställaren i denna fråga, och mitt främsta skäl är att man i dagens läge inte kan förlita sig på att ett AI-genererat svar är korrekt.
Jag ställde denna enkla fråga till Google, och fick många intressanta synpunkter: Är AI-genererade svar alltid korrekta?
Pålle
Senast ändrad: