• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Markera AI-genererade inlägg?

Ingrid o Pålle

Välkänd medlem
Medlem
På ett annat forum var det en som frågade huruvida ett visst inlägg var AI-genererat, och fortsätta "Jag frågade för att uppställningen ser så officiell ut att man lätt kan tro att det kommer från någon myndighetssida och därför är de regler som gäller. Istället är det ju en sammanställning av tyckanden och annan info från internet, och behöver alltså inte vara rätt. Jag tycker att man skall ange källan när man lägger ut info från AI/Chat."

Jag håller helt med frågeställaren i denna fråga, och mitt främsta skäl är att man i dagens läge inte kan förlita sig på att ett AI-genererat svar är korrekt.

Jag ställde denna enkla fråga till Google, och fick många intressanta synpunkter: Är AI-genererade svar alltid korrekta?

Pålle

Senast ändrad:
jeg kan i forumreglerne ikke finde noget om AI

Jeg synes at ledelsen skal diskutere dette emne, og for mig må det gerne resultere i en rehel om at alt AI materiale skal markeres

Jeg har ingen bud på hvordan det tekniskt kan løses

Selv svarer jeg nødigt på spørgsmål uden et link til myndighed, firma eller lignende hvor jeg kan dokumentere svaret.

Giver jeg udtryk for en personlig holdning eller erfaring så er det angivet i mit indlæg

Borde det inte räcka så här
Tex så här
Chat gpt skriver följade
-------------------------------
Under 2024 registrerades totalt 2 875 nya husbilar i Sverige — en ökning med cirka 7,5 % jämfört med 2023, då 2 675 husbilar nyregistrerades (Mynewsdesk, Dagens Industri).

Fördelning under året​

Sammanställning i tabellform​

PeriodNyregistrerade husbilarJämfört med 2023
Hela året 20242 875+7,5 % (från 2 675)
December 2024124+18 husbilar
Till och med nov.2 751Upp till nov.

Slutsats​

År 2024 var ett starkt år för husbilsmarknaden i Sverige, med 2 875 nyregistrerade husbilar — en tydlig ökning jämfört med året innan.
Vill du också se siffror per månad, förändring per kvartal eller hur husvagnsregistreringarna utvecklades under samma period? Jag hjälper gärna till!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen