• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Man måste vara observant

Hasseg

iReferensgrupp
Medlem
Tanka bilen här i Italien under dagen.
Kostnad 52.75€ men blev debiterad 62.75€
Se bifogad bild. Jag tänkte inte alls på vad det stod i handterminalen. Men jag tror nog bara killen gjorde fel? Nästa gång kommer jag titta noga och ta med glasögon 😀
Soliga hälsningar från oss i Toscana

Bilagor

• 20240411_172050.jpg
    20240411_172050.jpg
    1 MB · Visningar: 37
  • 20240411_111345.jpg
    20240411_111345.jpg
    2,5 MB · Visningar: 37
Bemannade mackar är ofta mycket dyrare per liter men har inte sett någon lägga på en fast avgift, finns även större ställen som har både självtankning o bemannade, har för mig att det finns tex Conad affärskedjan o andra som har billiga obemannade tankställen i Toscana.
Mvh
Anders

Bemannade mackar är ofta mycket dyrare per liter men har inte sett någon lägga på en fast avgift, finns även större ställen som har både självtankning o bemannade, har för mig att det finns tex Conad affärskedjan o andra som har billiga obemannade tankställen i Toscana.
Mvh
Anders
Jag tror han gjorde fel, här verkar inte terminalen vara direkt kopplad med kassan. Inte kan man lägga 10€ det tror jag inte. Men mina ögon skall vara öppna som korpögon framöver.
Mvh
PS tur det bara var 10€ men retsamt

Vi är i södra Toscana nu, 5 mil nord Rom. Tanka inte på pumpar som står service på, dyrare.
Brukar tanka på Q8 Express i Italien, lite billigare.
Man tankar själv och mitt vanliga bankkort funkar direkt i automaten.

Många automatstationer i Italien tar inte våra kort, trots att de är märkta Master-/Eurocard.
De stationerna har en egen kortterminal för våra kort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen