• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Man måste vara observant

Hasseg

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Karlstad
Tanka bilen här i Italien under dagen.
Kostnad 52.75€ men blev debiterad 62.75€
Se bifogad bild. Jag tänkte inte alls på vad det stod i handterminalen. Men jag tror nog bara killen gjorde fel? Nästa gång kommer jag titta noga och ta med glasögon 😀
Soliga hälsningar från oss i Toscana
 

Bilagor

  • 20240411_172050.jpg
    20240411_172050.jpg
    1 MB · Visningar: 37
  • 20240411_111345.jpg
    20240411_111345.jpg
    2,5 MB · Visningar: 37
Bemannade mackar är ofta mycket dyrare per liter men har inte sett någon lägga på en fast avgift, finns även större ställen som har både självtankning o bemannade, har för mig att det finns tex Conad affärskedjan o andra som har billiga obemannade tankställen i Toscana.
Mvh
Anders
 
Bemannade mackar är ofta mycket dyrare per liter men har inte sett någon lägga på en fast avgift, finns även större ställen som har både självtankning o bemannade, har för mig att det finns tex Conad affärskedjan o andra som har billiga obemannade tankställen i Toscana.
Mvh
Anders
Jag tror han gjorde fel, här verkar inte terminalen vara direkt kopplad med kassan. Inte kan man lägga 10€ det tror jag inte. Men mina ögon skall vara öppna som korpögon framöver.
Mvh
PS tur det bara var 10€ men retsamt
 
Vi är i södra Toscana nu, 5 mil nord Rom. Tanka inte på pumpar som står service på, dyrare.
Brukar tanka på Q8 Express i Italien, lite billigare.
Man tankar själv och mitt vanliga bankkort funkar direkt i automaten.

Många automatstationer i Italien tar inte våra kort, trots att de är märkta Master-/Eurocard.
De stationerna har en egen kortterminal för våra kort.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen