• VĂ€lkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ÀndÄ med Kunskapsbank, reseberÀttelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto hÀr!

Litiumbatteri som brinner ?đŸ˜©

Vet vi det? Vad Àr det för bil? Svansmotor? Man ser tvÄ vita lÄdor innanför den öppna luckan. Skulle kunna vara batterier. De ser förvÄnansvÀrt oskadda ut?

Men oavsett Àr en utvecklad brand i husbil hemskt. Det gÄr sÄ fort!!

Senast Àndrad:
Den absolut vanligaste litium-kemin pÄ batterier i husbil Àr LiFePO4, som Àr brandsÀkra.

Vad som brinner pÄ klippet Àr svÄrt att gissa.

Den absolut vanligaste litium-kemin pÄ batterier i husbil Àr LiFePO4, som Àr brandsÀkra.

Vad som brinner pÄ klippet Àr svÄrt att gissa.
Absolut min poÀng! LiFePo4 Àr brandsÀkra. Tom sÀkrare Àn konventionella bly/syra batterier. Jag reagerade dock lite försiktigt. Vill inte fÄ pÄ skallen igen!
Visst skulle det kunna vara en motorbrand! Massor av vitt pulver pÄ marken bak bilen, som om man försökt slÀcka nÄgot?
Intressant om nÄgon kan identifiera vad det Àr för en bil och om den har motorn bak!

Nu har jag tittat pÄ filmen bild för bild och det Àr INTE batterierna som brinner. Det som syns brinna pÄ batterier Àr brinnande plast eller liknande som rinner ner pÄ batterierna.
Bilen Àr en holiday rambler ambassador 38PDQ frÄn 2004 och har motorn bak.
brand.png

Rammebygget med fiber armert plast utvendig, skumisolasjon. Ofte utstyrt med en bensindrevet Onan generator ved siden av den 8.3 liter Cummings Diesel motor som dytter bilen frem. Oftest en plast slange for bensin til generator - ikke uvanlig med lekkasje etter endel Är. Hadde selv lekkasje og mÄtte bytte slange pÄ min Winnebago med Onan.

NÄr jeg studerer filmen sÄ ser jeg at brannen er i rommet over batteriene pÄ hÞyre side - muligens plassen for bensintanken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du mÄste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vÄrt forum. Det Àr enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in hÀr.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen