Natten som gick sov vi precis vid gränsen mellan Slovakien och Österike, vid floden Morava..
Där var rött ljus över bron, då den har bara en enfilig väg över bron. Så medan jag stod och väntade på grönt ljus, så ser jag åt höger och ser att jag kan nog parkera längs floden, går ur kön och svänger ner mot floden och parkerar. Hundarna springer snabbt ut, då de har varit många tim i hb.
Så vi parkera i Slovakien och andra sidan floden är det Österrike.... Och där finns en massa små stugor längs floden , de är byggda uppe på pelare och så har varje stuga en anordning med ett fiskenät som hänger nu uppe över floden, troligen sänker man ner näten och sen drar upp... Tråkigt fiske..
På morgonen kör vi över bron mot byn Hohenau am der Match i Österike..
Sen går turen några km i Österike och snart är vi inne i Tjeckien...
Jag köper ingen go box utan tänker köra på betalningsfria vägar.... Och det blev verkligen småvägar med lite eller ingen trafik långt ute på landet..
Någon sa att med långsam kommer man långt.... Och nu är vi ett par mil söder om Prag..
Jag hade tänkt köra till norr om Prag, men har fått problem med främre bromsar... Backarna är nästan slut och det är för långt att chansa på att de skall hålla ända till Sverige...
Så vi vek av rutten och efter mycket letande hittade jag en perfekt plats för natten... I ett villa kvarter hittade jag en lekplats... Inga skyltar... Så jag kör in på gräsmattan... Och parkerar för natten...
Hundarna gillar också stället.. Ibland undrar jag hur jag lyckas hitta så bra platser... Inte är det tack vara kraften där uppe till min gps.... Nää... Säkert blir jag vägledd av en större kraft än gps:en...
Vädret är helt underbart och jag sitter och njuter av stunden.... När två vackra kvinnor dyker upp... Den ena pratar lite lite engelska, så jag frågar om det är ok att stå här över natten, då jag inte vågar köra vidare.
Inga problem... Och så undrar hin vad problemet är.. Jag berättar om bromsarna.... Men hon förstår inte så bra engelska... Så hon säger jag ringer min son.... Och så kommer han hit ca ½ tim senare.... Han är mekaniker...
Kollar bromsarna och säger att den högra behöver bytas ...
Han har en verkstad och ger mig adressen dit, så hjälper vi dig sa han...
Ca 18km härifrån ligger en Fiat professionall, jag kör dit i morgon och ser om jag kan få tag på nya backar... Sen får jag se om jag eller hennes son skall göra jobbet...
Senare på kvällen kommer ena kvinnan tillbaka hit, och bjuder mig på några hembakade kakor... Och undrar om jag skall stanna längre här... Tyvärr..
Kanske du kommer nästa gång hit...
Mer än gärna säger jag och tackar så hjärtligt för kakorna...
Förstora bilde så ser ni stugorna