Ljudböcker fungerar inte för mig då somnar jag, så fort jag blundar och lyssnar så sover jag inom ett par minuter!
Jag läser bara verklighetsbaserade böcker och just nu "Mina åtta år i Kality" efter den blir det nog 438 dagar eftersom dom möttes i samma fängelse. Men sen kom Ryssland-Ukrainakriget så då har fokuset bara varit på det.
Att läsa påhittade historier fungerar inte för mig, känns som bortkastad tid, ungefär som att lyfta vikter, lusten bara försvinner ur kroppen!
Min första bok, Osynliga klubben och Hönshusbåten. Har den titeln i bokhyllan
Min viktigaste bok, Körkortsboken.
Min sämsta bok, Kjelle Berka från Högdalen. Känns mest som skvaller om alla andra och inte så mycket om honom.
Min bästa bok, Jag är wanted. Den handlar om en kille som begår en massa bedrägerier, bankrån osv och redan när han gör boken så blåser han bokförlaget, det är egentligen den enda sanningen för allt annat var bara påhittat. Så det talar ju i mot att jag bara skulle fortsätta läsa självbiografier eftersom min bästa bok är påhittad, men det går inte, det känns bara som bortkastad tid!
Lilla Moselboka är jag jätterädd om. Fungerar som ett uppslagsverk.
Och sist men inte minst Husbilsresan.
Men av alla dom som skrivit böcker har jag bara skakat tass med två, Annika Östberg och Kennedy.
Jag var där: