Jag köpte mina miljödekaler på första bensinstationen när jag kom in i Frankrike. Tror att de kostade 12,90 euro.
Jag fricampar i regel i alla länder och det går bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Hej Gösta! Va kul att du skriver lite igen!Jag köpte mina miljödekaler på första bensinstationen när jag kom in i Frankrike. Tror att de kostade 12,90 euro.
Härligt att få lite besök, blir riktigt grabbgäng!Tack Lasseboy!
Är sedan en tid i Marocko. Står faktiskt på en stor camping norr om Marrakech.
I kväll (31/1) kommer tre söner hit, med flyg och taxi för att bo tillsammans med mig i husbilen ca tio dagar.
Använde ni The Electronic toll badge? Försökte kolla vart A79 gåt men hittar den inte alls på Google maps
Är det verkligen så bökigt att åka i Frankrike, finns det i typ Bizz eller Darsgo likande upplägg?Finna ytterligare några motorvägar som använder freeflow utan betalstationer,gäller läsa på hur man skall betala.
Den kopplar ihop A71 nära Sazeret , Moulins och Digoin skall ansluta till A6 nära Macon .Använde ni The Electronic toll badge? Försökte kolla vart A79 gåt men hittar den inte alls på Google maps
Ok då går det köra på betalvägar som som i Tex Italien och Kroatien, man betalar vid motorvägen. Då går det ju bra!Vi har kört både gratis och betalvägar, hem blir det den snabbaste vägen. När man åker på dom mindre vägarna så tar det lite tid mycket rondeller och liknade men man får se mycket små fina byar. För två årsedan åkte vi bara gratisvägar var ut till Normandie vidare mot Andorra, Spanien tog tid men tid har vi pensionärer gott om. I höstas kostade vägavgifter i Frankrike tor 933:-
Jag upplever det inte så besvärligt alls med betalstationer i Frankrike.
A79 mitt i bilden ungefär
Visa bilaga 44447
Dom få vögar5som har freeflow har inte betalstationerOk då går det köra på betalvägar som som i Tex Italien och Kroatien, man betalar vid motorvägen. Då går det ju bra!![]()
Så freeflow vägar kan man inte köra på om man inte har löst nått i förväg! SÅ krångligt, tycker att Italien och Kroatien har löst betalning bäst, sen Österrike och Slovenien men överlägset bäst är ju Tyskland bara o åk!Dom få vögar5som har freeflow har inte betalstationer
Avgiften betalas online inom 72timmar finns instruktioner vid vägen,men detta är ett fåtal vägarSå freeflow vägar kan man inte köra på om man inte har löst nått i förväg! SÅ krångligt, tycker att Italien och Kroatien har löst betalning bäst, sen Österrike och Slovenien men överlägset bäst är ju Tyskland bara o åk!
Okej! Så om jag registrera mitt regnummer på Vinci Autoroutes, SANEF och Aliae så kan jag i efterhand gå in och betal till dom.Avgiften betalas online inom 72timmar finns instruktioner vid vägen,men detta är ett fåtal vägar
Rätt,det finns några sträckor i norra Frankrike som har samma systemOkej! Så om jag registrera mitt regnummer på Vinci Autoroutes, SANEF och Aliae så kan jag i efterhand gå in och betal till dom.
Jag måste va lite bakom flötet,,,,,![]()
Är det denna sida du betalade på ?Vi betalde online på freeflow vi har endast råkat ut för det på A79 men var enkelt på deras sida.
A13 A14 https://www.sanef.com/
A79 https://www.aliae.com/en
Vinci Autoroutes https://www.vinci-autoroutes.com/fr/
Vet ej vad många det finns men borde det inte finnas en sida för alla?
Inte bakom flötet man är obekväm när det är nytt som tex för många årsedan när vi varit i Kroatien skulle ta en sväng in i Italien på vägen hem
Kom fram till en betalstation med många filer att välja på stannade och tittade hur andra gjorde. Där en bil med husvagn det måste vara rätt sa jag till frugan vi följer honom men inte heller där var det bara för sådande som hade nån transponder. Vi kom igenom efter mycket prat på Italienska som vi inte kunde alls. Bommen gick upp fick ej biljett men vid avfarten fick vi betala mycket tror det var en 80€
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons