• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Hur många mil körs en husbil per år

Så här är det ungdomar. Rubriken lyder,
Hur många mil körs en husbil på ett år
Sen finns inget frågetecken... ( nåja det är en fråga, omvänd ordföljd)
På den frågan finns lämpligen endast ett rimligt svar.
Svaret är, det är väldigt olika.

Men!
Sen börjar den unge skribenten redan i inlägg 1 prata om genomsnitt...o detta genomsnitt ska grunda sig på 10 år gamla husbilar som står till försäljning hos firmor... så kan man givetvis göra... frågan blir då ? ..Och vad ska resultatet användas till ?
Jag tycker att hela tråden leder ingenstans... vad är nyttan med detta?
Mitt förslag nu och tidigare är att det vore mycket bättre att lägga denna energi på en tråd med en rubrik, ungefär så här,
Hur ska vi jobba för att öka aktiviteten på forumet?
I den tråden krävs hjälp från många.. ingen nämnd o ingen glömd.. Jag ser gärna att nästa styrelse som väljs också deltar. Välkomna alla.

Burstner..., du vet att du alltid kan ringa eller PM:a om det känns för tungt! :sneaky: Jag har inte så långt till Osby! :):love:

Så här är det ungdomar. Rubriken lyder,
Hur många mil körs en husbil på ett år
Sen finns inget frågetecken... ( nåja det är en fråga, omvänd ordföljd)
På den frågan finns lämpligen endast ett rimligt svar.
Svaret är, det är väldigt olika.

Men!
Sen börjar den unge skribenten redan i inlägg 1 prata om genomsnitt...o detta genomsnitt ska grunda sig på 10 år gamla husbilar som står till försäljning hos firmor... så kan man givetvis göra... frågan blir då ? ..Och vad ska resultatet användas till ?
Jag tycker att hela tråden leder ingenstans... vad är nyttan med detta?
Mitt förslag nu och tidigare är att det vore mycket bättre att lägga denna energi på en tråd med en rubrik, ungefär så här,
Hur ska vi jobba för att öka aktiviteten på forumet?
I den tråden krävs hjälp från många.. ingen nämnd o ingen glömd.. Jag ser gärna att nästa styrelse som väljs också deltar. Välkomna alla.
Kan väl i princip hålla med det du anser!
Men tydligen var både frågan och alla inlägg verkligen intressanta!
Till och med du måste komma med en kommentar som heller tillför varken frågan eller forumet något!
Vi kan nog konstatera att frågan intresserar en hel del trots ditt påstående!
Framför allt är det av intresse för första gångs köpare, frågan en nybörjare kan ställa sig är om en bil är bättre om den stått princip oanvänd t.ex används som fritids hus eller prydnad på villatomten i 8-10 år och rullat 800 mil eller om den rullat 8-1000 mil under 8-10 års resor.
Många har nog kommentarer om det också.
Men eftersom du tycker frågorna tar upp utrymmet i onödan bör vi avsluta här.
Aktivitet på forumet är inte bara att lägga ut husbilsplatser utomlands, aktivitet är även lite Löjliga oväsentliga saker som de ovan vilket kan få någon att småskratta.
Allt i ett forum måste inte följa något protokoll utan komma mer eller mindre direkt från hjärtat!

Senast ändrad:
Det är väll mer intressant att ta bort dom 1000, 2000 eller 3000 husbilar som åkt kortast, dom står ju bara hos bilhandlare eller använder husbilen som sommarstuga. En husbil som är på ställd 1 dag har nog bara åkt till bilbesiktningen.
Jo, bilhandlare inreggar bilar för att bättra på statistiken, sedan ställs de av igen.

Kan väl i princip hålla med det du anser!
Men tydligen var både frågan och alla inlägg verkligen intressanta!
Till och med du måste komma med en kommentar som heller tillför varken frågan eller forumet något!
Vi kan nog konstatera att frågan intresserar en hel del trots ditt påstående!
Framför allt är det av intresse för första gångs köpare, frågan en nybörjare kan ställa sig är om en bil är bättre om den stått princip oanvänd t.ex används som fritids hus eller prydnad på villatomten i 8-10 år och rullat 800 mil eller om den rullat 8-1000 mil under 8-10 års resor.
Många har nog kommentarer om det också.
Men eftersom du tycker frågorna tar upp utrymmet i onödan bör vi avsluta här.
Aktivitet på forumet är inte bara att lägga ut husbilsplatser utomlands, aktivitet är även lite Löjliga oväsentliga saker som de ovan vilket kan få någon att småskratta.
Allt i ett forum måste inte följa något protokoll utan komma mer eller mindre direkt från hjärtat!
Tycker ungefär precis som du i ovanstående... det enda som inte stämmer... jag har absolut inte skrivit att ... något tar upp utrymme i onödan! Det jag " hänger upp mig på " är att aktiviteten i största allmänhet här är på tok för låg!
Precis... allt måste inte följa ett protokoll... men ! Man ska roligt tillsammans o trivas tillsammans... o det finns inslag i ovanstående tråd..där jag tycker att det mest bara blir..negativt.. hackande på varandra.
O jag tycker fortfarande att frågan om aktiviteten på forumet..bör vara högsta prioritet.... Hur man löser det? Jag vet inte! Men ett första steg är väl att man är lite överens kring om det är ett problem eller inte. ? Jag tror att det är ett mycket stort problem.

PS mitt dåliga minne..jag kanske minns fel..men var det inte här jag läste.... Vi trivs ihusbil ?

PS 2 min gamla Burstner...har precis passerat 10000 mil..och det är på över 30 år. Det är också statistik.

Ok. Jag förstår inte ironin eftersom du citerat mig och jag har inte killgissat utan bara citerat officiell statistik.

Kallas kanske ironi ...ett inlägg i killgissningarnas forum...
Inga damer gissar ....

Man ska ha roligt tillsammans och trivas tillsammans.. det skrev jag i mitt inlägg # 27. Jag tycker att " ni" bör hålla er till det. Det bidrar inte till ökad aktivitet här på forumet... att småtjafsa om rätt onödiga småsaker.. tycker jag... är det nån som tycker tvärtemot..så får ni väl skriva det? Ta den diskussionen med mig.. den klarar jag! Det är mycket hög tid att vända en nedåtgående trend.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen