Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Logga in för att dölja denna ruta:
På min bil var det ömsom vin, ömsom vatten. I några fall var kablaget bakom ganska väl tilltaget, så att jag kunde dra ut den så att jag kunde koppla loss den - eller klippa av den. I andra fall så var det knappt en cm utanför. Men precis så att jag kunde klippa den och koppla på den nya lampan på det lilla som stack ut...Vet inte, ifall man måste lossa hela hörnprofilen för detta,
Just det här positionsljuset uppe i hörnet av bakstammen på Adria Matrix misstänker jag, att lampan och kablaget ev är homogent.På min bil var det ömsom vin, ömsom vatten. I några fall var kablaget bakom ganska väl tilltaget, så att jag kunde dra ut den så att jag kunde koppla loss den - eller klippa av den. I andra fall så var det knappt en cm utanför. Men precis så att jag kunde klippa den och koppla på den nya lampan på det lilla som stack ut...
I något fall kom jag faktiskt åt den från insidan. Då var jag lite glad.![]()

Kjenner ikke just den bilen, men det normale er at slike profiler er limt på med et PU lim. En drittjob å plukke av,men med tynn kniv kan en kutte limfogen da den er litt elastisk. En må finne en plass å starte med kutt i limet, når en er igjennom og har kart noen få cm kan en presse inn en kile. Dette gjør jobben videre mye enklere. Har for mange år siden hjulpet til med bytte av et par skadede profiler.det skulle samtidigt vara intressant att veta hur dessa påbyggda profiler är infästade?
Jag antar, att du inte var närvarande och såg hur det hela hängde ihop…?Nu är posionsljuset bytt lampan kostade 35 kr, gjorde bytet i samband med AC service.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Logga in för att dölja denna.
Annons
Annons