• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fråga till alla

Jag har blivit 68 och hustrun blir 65 i år. Efter ett bra arbetsliv så slutade vi vid 62 och 57 för att ta vara på livet så länge vi orkar och kan. Åka med husbilen gör vi på sommaren och då gärna i Tyskland och dess grannländer sen flyger vi till Spanien en månad på hösten och en på våren, då hyr vi lägenhet kring Torrevieja men vem vet kanske vi tar steget och tar en övervintring med husbilen i Spanien. Läser varje dag från de som delar med sig under sina resor, härlig inspiration så ett stort TACK
 
Jag 73 och ”tjejen” 70, och vi står för tillfället på en gratisparkering i Monte Gordo i Portugal, vi gillar fricamping. Planen för den här resan var att åka Iberiska halvön motsols utmed kusten. Det här är den 25:e platsen vi övernattar på, det brukar bli det dubbla innan vi är hemma i Linköping igen. HB+cykel är en oslagbar kombination man får se och uppleva så mycket att det är svårt att komma ihåg allt.
Nu drar vi oss sakta österut och när vi passerar Altea hade vi tänkt oss en service av bilen på utmärkta Fiatverkstaden Higinio, det blir den tredje där isåfall.
Tommy, vi hör av oss om det är ok?
 
Jag 73 och ”tjejen” 70, och vi står för tillfället på en gratisparkering i Monte Gordo i Portugal, vi gillar fricamping. Planen för den här resan var att åka Iberiska halvön motsols utmed kusten. Det här är den 25:e platsen vi övernattar på, det brukar bli det dubbla innan vi är hemma i Linköping igen. HB+cykel är en oslagbar kombination man får se och uppleva så mycket att det är svårt att komma ihåg allt.
Nu drar vi oss sakta österut och när vi passerar Altea hade vi tänkt oss en service av bilen på utmärkta Fiatverkstaden Higinio, det blir den tredje där isåfall.
Tommy, vi hör av oss om det är ok?
Självklart. Vi själva planerar att ta fram husbilen på måndag och dra söderut, mot Andalucia och Algarve. Borta någon vecka, men det har ingen betydelse, du säger vad du vill ha gjort och jag fixar det med verkstan över telefon om vi inte är på plats.

Välkomna.

Tommy

Hm… det här blev nog fel tråd.
 
Senast ändrad:
Jag är 63 och har varit med här ett tag. :D

Vi har ju några frågor vid registreringen och en av dem är vilket årtionde man är född i.
Detta för att vi skall kunna se hur vi ligger i ålderspannet.
Vi har ett tjugotal som är födda på 80 och 90-talet och ett par hundra som är födda på 70-talet.
Vi strävar så klart med att få in fler yngre och gärna fler aktiva tjejer också.

Men samtidigt skall ju alla andra medlemmar också känna sig som hemma här.
 
Det påstås ju att livet vänder vid 50 så jag och hustrun är ju i så fall bara 27. Får hålla på och köra husbil i 9 år till fram till körkortsgränsen. Hur sjutton skall vi hinna med att se och uppleva allt som finns på vår lista?
 
Är 55 och köpte min första husbil i Augusti 22.Ser fram till å ta ut husbilen från vinterförvaringen sista Mars !! Många nya ställen å upptäcka på vår och sommar`n . Sen blir det rundtur i Europa från hösten , stannar över vinteren till -24. Mitt livs resa !! Planering på högvarv nu framåt :D
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen