• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fråga till alla

Jag kan bara luska ut en sak ur ”statistiken” så här långt och det är att vi ”ungdoms-gubbar” är lyckligt lottade med våra bättre hälft som håller oss ”flytande”. Tack :love: till alla våra HB-kvinnor, ni är kanon bruttor och ryggraden i våra äventyr!
 
Min farfar var 74 när han tog sitt körkort och var då Sveriges äldsta körkortstagare, kan ha varit en kvinna från Norrland som var lika gammal om jag minns rätt eller så var hon näst äldst. Det stod om farfar i aftonbladet och det blev inramat och hängde på väggen, min farbror avled när när han var 39 och jag minns det som om det vore igår, det jag hela tiden glömmer bort var att han var så ung för i mina ögon var han minst 50. Hursomhelst är jag precis i mitten av vad farbror blev och farfar var vid sin körkortsdag.

Och min bättre hälft är 4 halvår äldre än mig PLUS 3 dagar.
Sådan här matematik roar mig lika lite som att diskutera om sin ålder, jag tycker min ålder börjar bli lite för mycket trots att jag längtat till pension sen jag var 16, men längtan är inte lika stark längre.

Min son orkade inte heller med sådana här mattematikfrågor i mellanstadiet utan blev bara irriterad, med gråten i halsen fick han fram: Säg det rätta svaret...

Ni är i alla fall i mina ögon riktiga krutgubbar och fantastiska tjejer, eftersom dom flesta tycks ha en yngre variant av det motsatta könet.
Egentligen ville jag skriva kärringar men det har ju blivit ett skällsord av någon konstig anledning fast det egentligen betyder kär ring om sin käraste.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen