• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fototråden

Mina videor är ofta skapade av den Dashcam från Garmin som jag har igång under körning. När vi var i Norge var kameran relativt ny så jag hade inte hunnit lära mig vare sig inställningar eller hur man sparar ett filmklipp. Därför saknas film från körning på slingriga terpentinvägar och uppe på kalfjället.

Med det sagt kommer här en ”tunnelvideo”. Tunnlar finns det numera många av. En del korta en del långa, en del ljusa en del mörka och en del breda och andra smala.

Här kommer en bred, ljus och relativt lång ”Tunneltur”


Kjell
 
Här kommer sista Norgevideon på en ”Vägtur”.
När jag tittade på den såg den väldigt suddig, lågupplöst, ut. Hittade den här gången inget sätt att ställa in upplösningen på, vilket jag gjort på tidigare inlägg.


Kjell
 
Kjell, kunne det være en ide og lage en egen tråd?? #Med husbil i Norge# , der en tar med alt fra bilder til fartsgrenser, bomstasjoner, bremsing i lange bakker, bremsefading, biler bak, ingen foran, sving inn til siden og slipp forbi. De bratteste bakkene, de høyeste toppene og dypeste dalene, steder du ikke finner hvis du ikke vet om de.
Den tråden tycker jag att en riktig ”Norgekännare” skall ta hand om. Skulle kunna tänka mig att en som heter Ivar tar ansvar för tråden och han får benäget bistånd av Knut.

Ju mer man tänker på förslaget ju bättre blir det! Eller hur Ivar?

Kjell
 
Trevlig tråd, som nu borde heta, foto-/videotråden.:)

Tommy

Edit: Samtidigt som jag skrev detta, kom förslaget om en egen Norgetråd, som kanske är en ännu bättre idé. Vår granne i väst är mycket vacker, som bjuder vackra bilder som videos.
 
Koppla av en stund på X2000, unna sig något snuskigt lyxigt, gå på teater,
vakna upp tidigt nästa morgon och så få njuta av denna vy - en kort liten stund... livskvalitet?
När storstadspulsen sen vaknar upp och bryter stillheten, längtar man snart hem igen. ;)

IMG_1513.jpg
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen