Har bytt hyadraulolja i robotlådan och fick ur ca 5 dl ur behållaren, är det normalt? Hydrauliken ska ju rymma 7dl. En del stannar väl kvar i systemet. For kanske byta en gång till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Nivån i behållaren bedömer jag till 2/3. Det sitter ju en klamma runt behållaren och nivån var i överkant på klamman. Bilen stått trycklös i ca en vecka. Motorn är en 3,0. Behållaren sitter ju bökigt till då bilen är helintegrerad.Hur högt upp i behållaren var vätskenivån innan du tömde den?
En del stannar naturligtvis kvar i systemet; pumpen, ledningar, ventiler, medieomvandlaren (huvudcylinder koppling). Om man ser till att hydrauliken är trycklös innan bytet så är åtminstone tryckackumulatorn tom, där kan det annars finnas en skaplig skvätt.
När jag bytte fyllde jag också 0.5L ,köpte en enlitersflaska bytte två gånger,så det är nog helt normalt att inte få ut all vätska,har du bytt bromsvätskan till kopplingen också? den brukar vara i större behov av byteKan ju tillägga att det är präglat en uppochnervänd strut i överkant på behållaren. Vet inte om detta kan vara någon form av nivåmarkering
Nivån i behållaren bedömer jag till 2/3. Det sitter ju en klamma runt behållaren och nivån var i överkant på klamman. Bilen stått trycklös i ca en vecka. Motorn är en 3,0. Behållaren sitter ju bökigt till då bilen är helintegrerad.
Jodå, vätskan till kopplingen är bytt. Kommer nog att göra ett byte till av hydrauloljan med de återstående 5dl jag har kvar.När jag bytte fyllde jag också 0.5L ,köpte en enlitersflaska bytte två gånger,så det är nog helt normalt att inte få ut all vätska,har du bytt bromsvätskan till kopplingen också? den brukar vara i större behov av byte
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons