• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Elförsörjning - 12V Elschema EBL 119

Per R

Medlem
Medlem
Ort
Ryssby
Hej!
Någon som har ett schema att dela med sig av? Min EBL 119 vägrar starta 12 volten, så tänkte titta över anslutningarna lite mer noggrant.
Eller någon som har något tips? 230 fungerar bra plus att panelen visar spänningen och fyllnadsgraden i tankarna med så bara 12 som inte vill starta.
Finns 12 volt in och alla yttre säkringar är hela.
Någon idé var jag ska börja?
Mvh
Per
 
Så, mätt och resettat enligt era tips. Gick inte att få liv i den, så nu är den utplockad och ska skickas till Henån för reparation. Tack för era råd och tips, uppskattas!
Intressant om du kan få reda på vad han lagat, någon diod eller transistor på BW99 eller huvud reläerna, såg att huvud brytaren som var en svag länk av typ rockerswitch på EBL99 byts på denna 119 till en annan typ, så den bör det inte vara.
Mvh
Anders
 
Intressant om du kan få reda på vad han lagat, någon diod eller transistor på BW99 eller huvud reläerna, såg att huvud brytaren som var en svag länk av typ rockerswitch på EBL99 byts på denna 119 till en annan typ, så den bör det inte vara.
Mvh
Anders
Jag återkommer i ärendet när jag fått tillbaka den
 
Uppdatering då. Efter mycket mätande och ivägskickande av min EBL till en som lagar dessa så blev slutsatsen att panelen var kass. Köpte ny och nu fungerar det igen!
// Per
Säkert on/off rockerswitchen, lite jobbig att byta, jag hade det felet på min panel, fick löda loss alla andra switchar för att få loss den felaktiga.
Mvh
Anders
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen