• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Donation 2024

Jo, men samtidigt fungerar ju inläggen som en liten push-notis,
för dom som behöver lite extra betänketid? ;)
Precis så var min tanke när jag öppnade den här tråden för det aktuella året. ”Donationer” är från 2022 och jag kom inte på förrän i slutet av januari att det kanske är dags att lämna mitt bidrag för året. Inbetalningskort eller ej, reklam eller ej, huvudsaken är att iHusbil rullar på och att vi kan träffas under samma tak…

PS. Jag visade med bild på hur man swishar bidraget så att alla kan se hur det går till…
DS.

Om man trycker på donera o på belopp i sin profil kommer bara paypal upp borde inte även swish numret finnas där ?
Knappen donation i profilen er en standard sak fra leverandøren av programvaren som benyttes, og internasjonalt finnes ikke swish. Måten standardsiden er laget på gjør at en vanskelig kan legge til swish nummeret. Menyvalget donation som finnes på bunnen av alle sidene og på toppen av Hem er mer hjelpsom når det gjelder swish. Om en betaler noen for å kode et tillegg til programvaren som støtter swish så må en og betale månedlig til en gateway for å få det til å fungere.

En liten hjelp for de som ønsker det:
1706832362321.png

Ut i fra innholdet så regner jeg med at det er en funksjon for dette i swish appen. Jeg har ikke svensk mobil så jeg kan ikke installere appen. Det den inneholder er swish nummeret og en tekst i et format som typisk brukes av app.

Knut, jag testade QR scanning av ”ditt” QR förslag och det fungerade. Först fick jag spara själva koden som bild, öppnade Swish och där fanns ”Skanna” knapp för QR scanning:
IMG_4050.png

Efter att ha tryckt på ”Skanna” får man upp ett litet meny med symbolen för bildbibliotek (se längst ner till vänster):

IMG_4051.png

Med den knappen öppnar man sina bilder och väljer Knuts QR. Sen är det bara att fylla i beloppet och byta ut texten ”Vi stödjer iHusbil” med sitt iHusbil namn:

IMG_4052.png

Låter det krångligt? Hur som helst, hur du än väljer att göra så blir kassören/kassörskan glad för ditt bidrag :love:

Senast ändrad:
Min erfarenhet från de två föreningar som jag sitter i styrelsen för är att när vi gick över från en fast medlemsavgift till frivillig så ökade inkomsterna rejält. Vi gör ett utskick där vi berättar om var vi finns och vad vi gör här finns också ett inbetalningskort och Swishinfo men beloppet är helt frivilligt.
Här i iHusbil kallas det donation men det är ju samma sak, jag tycker att det är bra men håller med om att man kanske inte behöver svara på inlägget.

Hälsningar
Peter

Tyder på att er medlemsavgift var för lågt sätt ?
Hos er fanns ju något att jämföra med.
I iHusbil finns ju ingen referenssumma!

Knappen donation i profilen er en standard sak fra leverandøren av programvaren som benyttes, og internasjonalt finnes ikke swish. Måten standardsiden er laget på gjør at en vanskelig kan legge til swish nummeret. Menyvalget donation som finnes på bunnen av alle sidene og på toppen av Hem er mer hjelpsom når det gjelder swish. Om en betaler noen for å kode et tillegg til programvaren som støtter swish så må en og betale månedlig til en gateway for å få det til å fungere.

En liten hjelp for de som ønsker det:
Visa bilaga 36488
Tack Knut! Klart Hälsningar Gunerk

Klart.

Nu tyckte iofs jag att första året var viktigast att swisha för att klubben överhuvudtaget skulle kunna överleva, TROR att jag la in 10 års tilltänkt medlemsavgift, nu fick det bli för 5 år ytterligare och följande år pytsar jag nog in en hundring om inget annat blir som rekommendation. 👍

Jag hoppas att klubben hojtar till om det blir ebb i kassan, tror att det är många som kan hjälpa till och göra en extra insättning i så fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen